jarli Skrevet Mars 8, 2009 Share Skrevet Mars 8, 2009 Bilen min går ofte litt urent på tomgang rett etter oppstart.. over 1000o/min går den så silkemykt som en 8er skal gå Helt til den kommer til 5300-5500 o/m.. Da virker det som om den kutter tenningen helt..Så kommer den igjen..så kutter den (nesten som en veldig treg turtallsperre) Dette blir bedre etter hvert som motoren blir varmere, og problemet med kutting forsvinner gradvis. (Vibrasjonen på tomgang er der fortsatt) Jeg har hatt problemer med kutting for et par år siden også, og da ble veivakselføleren byttet, og jeg ble kvitt problemet.. Nå har jeg hatt bilen på diagnose, og jeg fikk feilkode på veivakselføler.. Denne ble byttet, men jeg har fortsatt samme problemene, og feilkoden kommer fortsatt.. Det skal sies at triggerhjulet vibrerer bittelitt når bilen går på tomgang, men det gir seg når turtallet kommer over 1000 o/min.. Noen tips før jeg skifter triggerhjul/vibrasjonsdemper som koster 4500kr ?? Til kanskje ingen nytte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MPower Skrevet Mars 8, 2009 Share Skrevet Mars 8, 2009 hvis det er lagret som feilkode i systemet ditt så må du sikkert slette den. ellers så tror bilen at den fortsatt har problem. er ikke alltid det må slettes men noen ganger må det gjøres. det var det som skulle til på en kamerat sin bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet Mars 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2009 hvis det er lagret som feilkode i systemet ditt så må du sikkert slette den. ellers så tror bilen at den fortsatt har problem. er ikke alltid det må slettes men noen ganger må det gjøres. det var det som skulle til på en kamerat sin bil Takk for tipset, men det er også prøvd.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Mars 8, 2009 Share Skrevet Mars 8, 2009 Triggerhjulet vibrerer?? Er det løst,kast i det eller har dette en vulking som har løsna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet Mars 11, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2009 Triggerhjulet vibrerer?? Er det løst,kast i det eller har dette en vulking som har løsna? Tror du er inne på noe der Det er ikke løst, men det ser ut til å være litt kast i høyderetning.. Hva mener du med vulking? Er dette noe som står på vibrasjonsdemperen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå