AlXz Skrevet Mars 8, 2009 Skrevet Mars 8, 2009 Har en m50b20 motor med kun 95 000km på nåla. Olja som var på den så helt jævlig ut. Og mye møkk og dritt er igjen inni motor. Har kjøpt et par flasker med Omega .... motorrens som skal tilsettes i olja. (300ml per 3liter olje) Motoren skal ha 6,5l olje, så dette er vel akkurat litt for lite, men funker vel bedre enn ikke noe rens uansett Går det greit om jeg heller på litt 10w40 mineral olje fra biltema, lar motor stå å gå til driftstemp, så helle på omega rensen i olja, og deretter la den gå 10min på tomgang. Eller bør jeg bruke bedre olje til dette??
camxer Skrevet Mars 8, 2009 Skrevet Mars 8, 2009 ville heller gått for 5-40 fullsyntetisk olje fra feiltema. Duger helt fint til motorrens og har de riktige spesifikasjonene (m50 skal ikke kjøres på mineral)
-Jorgen- Skrevet Mars 8, 2009 Skrevet Mars 8, 2009 M50 går fint på mineralsk. Bmw anbefalte meg mineralsk. Kortere skiftintervaller, menmen. Skal jo sies at min motor har gått 280 000;) Den liker litt tykkere olje. Feiltema olje er bra til rens, syntetisk olje er jo rensende i seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå