integrale8v / ELS Tuning Skrevet Mars 8, 2009 Share Skrevet Mars 8, 2009 Jeg og 2 kompisser har invistert i en motorbenk Her er litt bilder fra oppmontering/testing i garasjen, ligger litt hulter i bulter pga de er tatt over litt tid. Ikke så flinke til å ta bilder så mangler litt her å der. Aller først noen filmer fra de første testene (m20b25, Haltech e6s, dreia stempel, o-ring, kina manifold og turbo. 0,8 bar i filmene) Alfa film Merce film m20 m20 hus 2 * 255l walbro hovedrele returtank: m20 manifold med t4 turbon m20 bakifrå. / Varmeveksler til radiator t3 - t4 adapterflens manifold med WG og t4 vannstusser laging av ledningsnett mellom benk og konsoll: Benkenden: konsollsida: automatisk lastventil: hylle til saker å ting: rele til div: merce motor litt flere bilder 9/3 merce motor + varmevekslern Plata mellom motor og bremsen Olje og bensintrykk sensorer 2.5bar map og baktrykk sensorer Adapterplata fra t3 til t4 Alfa 3l Vipec V88 vs Haltech e6k Update 23/3 09 Litt flere bilder: noen bilder fra når benken kom til hus: selve vannbremsen: Litt AN slanger benk med konsoll: Litt byggebilder av nye heimplassen til benken: Litt bilder fra laging av ledningsnett. Vipec v44 til Merce 2.5 16 motor: i byrjan: Ferdig: Update 19/4 Går sakte men sikkert på fram så må lage til ein liten update: Gammelt bilde av kassen som benken kom i: Bensintanken på plass: Bensinpumpene Walbro 255lph * 2: Oversikt: Nye trykkreduksjonsventilen: Et lite lass med ting: Fabrikert justerbart kamdrev til Alfan: Bremsepapir på Alfa motoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mars 8, 2009 Share Skrevet Mars 8, 2009 Det finnes ikke ord i noe alfabet som kan beskrive hvor heftig det er å ha noe sånt stående i garasjen. Er alle motornerders hemmelige ønske om å få sitte alene og finne ut eksakt hvor mye og hvordan en motor reagerer på ulike oppsett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Mars 8, 2009 Share Skrevet Mars 8, 2009 Hmm,detta var gromt. Er det lov til å spørre hvor dere fikk kjøpt lastmodul og software? Og om det var mye jobb å koble opp dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2009 Det finnes ikke ord i noe alfabet som kan beskrive hvor heftig det er å ha noe sånt stående i garasjen. Er alle motornerders hemmelige ønske om å få sitte alene og finne ut eksakt hvor mye og hvordan en motor reagerer på ulike oppsett. Det som var tanken vår også . Men hovedtingen er at det er helt genialt til mapping, bare å låse den på et turtall og justere belastning med gassen. Hmm,detta var gromt.Er det lov til å spørre hvor dere fikk kjøpt lastmodul og software? Og om det var mye jobb å koble opp dette? Er endel jobb å montere det opp ja, ledningsnett må lages selv. Pluss adapterhus til motorene. ++ Men alt går med litt tid å tilgang til utstyr/venner. Men når først en har laget til alt til en motortype så er det ikke så mye arbeid å få den i. Selve benken + konsoll er kjøpt her: http://www.land-and-sea.com/ følger med disse tinga: Skal fikse litt bedre bilder når benken er på plass der den skal stå. Garasje i et byggefelt er ikke helt det ideele i lengden . Her er en graf på hva den klarer hk/moment: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mars 9, 2009 Share Skrevet Mars 9, 2009 moro. Godt å se dere er oppe å går Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2009 La til litt flere bilder i 1 post. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Mars 9, 2009 Share Skrevet Mars 9, 2009 Hvordan ligger Vipec i pris kontra Haltech? Tenker da spes på E11V2 versjonen kontra tilsvarende Vipec utgave. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2009 Hvordan ligger Vipec i pris kontra Haltech?Tenker da spes på E11V2 versjonen kontra tilsvarende Vipec utgave. E11v2 er jo byttet ut med Sport 2000 så er den som er toppmodell nå. V88 er Vipec modellen som tilsvarer denne. V88 har endel flere inn/utganger enn Haltechn og koster litt mere enn den også. Sender deg en PM med pris pga ikke lov å legge de ut på nettet.. (er Ray Hall sin policy) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Mars 9, 2009 Share Skrevet Mars 9, 2009 når jeg skal fiske ut (suge) motoren min for å sette den i min andre bil, så fikk jeg jaggu lyst å dra den ned til skudnes. å prøve den i benken deres for å se hvor mye som egentlig bor i den med chip, kam og grenrør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Mars 10, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2009 når jeg skal fiske ut (suge) motoren min for å sette den i min andre bil, så fikk jeg jaggu lyst å dra den ned til skudnes.å prøve den i benken deres for å se hvor mye som egentlig bor i den med chip, kam og grenrør Benken står nok i Jondal så det blir en litt lengre tur . Men den kommer kansje på besøk til skudenes med tiden.. Og da er det bare å komme med motoren så skal den få tynt seg litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Mars 10, 2009 Share Skrevet Mars 10, 2009 hehe.. oki Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mars 12, 2009 Share Skrevet Mars 12, 2009 ser jeg riktig at denne bremset rett i ovekant av 320hp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELS Tuning Skrevet Mars 12, 2009 Share Skrevet Mars 12, 2009 Det hoppet som vises i ene filmen er ikke reelt. Bremsa 299,3 på det trykket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mars 12, 2009 Share Skrevet Mars 12, 2009 er ikke det litt lite? burde vel tålt litt mer tenning denne:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Mars 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2009 299,3 på 11psi (0.76bar) Er vel ikke så lite, men blir nok prøvd litt mere når benken er oppe å går igjen. Hadde 335 på 17psi (1,18bar) litt etterpå og det er for lite.. Men hadde bråkt lenge nok den dagen/kvelden. . Vi hadde ikke kobla kjølinga vår til vannbremsvatnet heller så vi hadde varma opp 1000l vatn til 65 grader og det var ca 2 grader når vi begynnte . Gikk litt for fett på enden så det ligger endel hk der. Tenninga begynner å bli ganske aggresiv, hørte litt antydning til bank med bankeutstyret når vi ga mer tenning på momenttopp. Men er noen grader å gå på toppen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå