Gå til innhold

reverse kassettspiller - var død, levde i 5 sekunder - død


Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har nettopp ervervet en BMW Touring E39 -98 modell som har en original reverse kassettspiller. Det er ingen lyd i den, ukjent hvorfor, da jeg får opp radiokanaler og displayet fungerer fint så virker som den tar i mot signaler.

På søndag var man ute på tur og kom borti powerknappen og da fikk man plutselig Radio1 i fem sekunder før den døde og så var det helt stille igjen uansett hva man prøvde... Slik den alltid har vært.

Har noen vært borti dette eller vet hva det kan være?

Setter pris på tips og svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket at det ikke er sikkringen som har gått? At alle kabler sitter ordentlig og riktig i? At det ikke er brudd på noen ledninger?

Har også en orginal kasettspiller fra 96mod e34, mener det er samme spiller i de 2 bilene, hvis du er intr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått sjekket dette ennå dessverre, problemer med å få den ut, til tross for alle diskusjoner om hvordan man gjør dette.

Er ingen skrue bak volumknappen å skru i, bare et tomt rundt hull over volumskrua... Så må prøve å få den ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en "tapp" eller deksel på høyre og venstre side som man kan vippe ut, er det ikke?? Ta ett bilde av spilleren i bilen rett forfra, også legg ut her..!

Mener det er to deksler man skal kunne vippe ut, også komme til to bøyler man bøyer inn og drar spilleren ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ser den ut, har tatt av dekselet på venstre side for spilleren

Som du/dere ser er det en stor greie, ikke to deler:

ketztquntzps2gnw5r2j.jpg

Bak volumknappen ser det slik ut:

8fp3ok9smjvneb6fk573.jpg

Virker som det er en slags plate som er det grå der, og den kan man trykke litt inn...

Funnet en oppskrift som sier at jeg skal trykke inn skrujernet ca. 1 mm inn i "slitsen" (i det hullet), vri om 90', så ta et spesialverktøy (kassett med mothaker) inn i kassettspilleren og dra hele radioen ut. Ser ikke helt hvilken "slits" jeg skal inn i, kan være noe som har falt ned bak der, og har ikke det spesialverktøyet heller...

Så any ideas??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...