Gå til innhold

skifte ytre lager på diff? kjøpt ny diff, men fortsatt ulyd

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, ytre lager i diffen min uler litt, så tenkte å skifte de. men er de nødvendig å skru ned diffen? snakket med ein som meinte eg kunne berre skru av mellom akslingen og skifte lageret når diffen står på bilen. går dette?

bilen er ein e30 325

Skrevet

om det er greit bruker eg denne tråden litt?

Eg har en diff med brems, begynne å gje seg i høgre svinger men funker perfekt i venstre svinger...kva gjer man? Eg vil ikkje sveise denne siden den er original med ¨sperr¨...

Skrevet
om det er greit bruker eg denne tråden litt?

Eg har en diff med brems, begynne å gje seg i høgre svinger men funker perfekt i venstre svinger...kva gjer man? Eg vil ikkje sveise denne siden den er original med ¨sperr¨...

Meiner du då at den spinner på innerhjulet i høgresvinger og ingen eller begge i venstresvinger?

Da vil eg anta at clutchlamellane dine ved høgre solhjul er utslitte,dvs at de slurer for mykje til å klare å overføre krefter til det andre hjulet.

Skrevet

Da vil eg anta at clutchlamellane dine ved høgre solhjul er utslitte,dvs at de slurer for mykje til å klare å overføre krefter til det andre hjulet.

Skrevet

Aner ikkje om en får løsdeler til dette(sjekk på realoem),men skal du bytte komplett innmat i diff for å fikse på denne er det litt arbeid,og du bør ha div utstyr for innjustering av forspenn og korrekt klaring på pinjong/kronhjul(merkefarge,måleur,shims).

Nødløsing kan være å prøve et oljebytte,men dette er lite sannsynlig å virke ettersom det kun er lokalisert til eine sida. Men er verdt et forsøk.

Eventuelt meir fjærspenn kan kansje være nok til å låse begge hjul,men går på bekostning av kjørbarhet(blir meir for sperrediff å rekne,og ikkje bremsediff) med for mye spenn .

Skrevet
Aner ikkje om en får løsdeler til dette(sjekk på realoem),men skal du bytte komplett innmat i diff for å fikse på denne er det litt arbeid,og du bør ha div utstyr for innjustering av forspenn og korrekt klaring på pinjong/kronhjul(merkefarge,måleur,shims).

Nødløsing kan være å prøve et oljebytte,men dette er lite sannsynlig å virke ettersom det kun er lokalisert til eine sida. Men er verdt et forsøk.

Eventuelt meir fjærspenn kan kansje være nok til å låse begge hjul,men går på bekostning av kjørbarhet(blir meir for sperrediff å rekne,og ikkje bremsediff) med for mye spenn .

Takker!!

Takker og trådstarter for att eg fekk bruke tråden :)

Skrevet
snakket med ein fra gs bildeler å han meinte de gjekk fint å skifte lageret uten å ta ner heile diffen.

Lageret får du greitt ut,men lagerskåla er verre da den er pressa inni huset. Da må du enten ha en slagters med noen spesielle "kroker" for å få denne ut,og pinjongen er jo også iveien. Har aldri vurdert å prøve på den måten engang...but be my guest :wink:

Skrevet

Takker!!

Takker og trådstarter for att eg fekk bruke tråden :)

No problemo!

Men antar Kimmit har en røys med differ liggende :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...