djheaven Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 Go kveld folkens. Nå for ca1 time siden, da jeg var ute å kjøre en tur. Så hende det store, jeg var som sagt ute å kjrte litt, Og henta noen, da jeg så skulle ta løs, ut på veien, så kom jeg til andre gir, og skulle over til 3gir, da jeg merket at mottorkfraten ble borte, Og bilen stoppet helt opp Jeg måtte vri om teningen 5 ganger,og vær gang var det som den nesten starta, men ikke helt. den 6gangen kom den sg. Og alt var fint.. Er det noen som vet hva dette kommer av? Kan legge til, det skal være ca 20l disel på tanken. Og diselpompa ble bytta for ca 1,5år siden. En anne nting jeg så, var at ene venstrelyse blinker,som det slo seg av,og på igjen veldig fort. har xeonlys på den da. Og, en ting til, vet ikke om det har noe å si da. Jeg bytta batteri idag da. Og fikk et som var litt kraftigere da. Da det gammle var gåen.. Gammle var på 93Ah, nye er på 100Ah Takker for tipsene.
hillmar Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 Mener du at du bytta høytrykks dieselpumpa eller matepumpa i tanken? Hvis det ikke er matepumpa du har bytte er vel den en mulig årsak.
djheaven Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Skrevet Mars 9, 2009 Hei. Der ble jeg usikker. Jeg mente de bytta den som er i tanken. Det er vel diselpumpa? Tidligere eier av bilen, hadde det probleme før, da det ble lite disel. Men 20L er da ikke lite disel da.. Men han bytta da pumpa i tanken, så vidt jeg kan huske.. Derfor jeg stusset over, hvorfor den plutselig kutta.. Vist det har noe å si, så er bil tungstarta når den er kald nå. Noe som er kommet siste uka.
hillmar Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 Da er det matepumpa di som er bytta ja. Hovedpumpa sitter på motoren. Tungstart tyder jo også på matepumpa. Så selvom den er bytta for 1,5 år siden ville jeg nok sjekka den, man kan jo ha uflaks...
djheaven Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Skrevet Mars 9, 2009 Ok. For ta en titt på den i morgen da. Takk for tipse. Vist det er andre ting jeg kan se etter, så si gjerne ifra da
Tore Diesel Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 Tungstartet ved kald motor kan selvsagt ha med glødeplugger å gjøre også, men som nevnt tidligere her så holder jeg også en knapp på matepumpa di, selv om den er byttet for ikke så veldig lenge siden. Det med ca 20 liter igjen på tanken og dette problemet kan stemme ganske bra. Sjekk hvertfall matepumpa før du begynner med andre ting.
miils Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 kor ligg mate pompa? har samme problem på min. den stoppe på 20 liter, å e tungstartet når det er minus ute
hillmar Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 Det sitter i tanken. Litt usikker på E34, men regner med at du finner et lokk på toppen av tanken/i gulvet over tanken der den sitter.
Olelink Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 Kan jo være at han bytta til en brukt pumpe, eller som nevnt over at det er en mandagspumpa. Skifte av mate-pumpe fra da jeg gjorde det på min e34: (PS; greit om det ikke er så mye drivstoff på tanken når man gjør dette da man må stikke hånda neddi der) Åpne bagasjerommet, ta ut bunn matta, på høyre side ser du ett lokk med 5 skruer (tror det er 5), skru opp disse og ta av lokket, da ser du tank armaturen. ta av slangene (merk deg hvem som går hvor) og skru opp den store mutteren rundt armaturen. Nå kommer du inn i tanken så hold på ett ventilert sted samt pass på å ikke få så mye skitt ned i tanken. Så lirker du opp armaturen. Pumpa sitter ikke på armaturen men sitter fast i en ramme på bunnen i tanken mot senter av bilen, det er to klips som du presser med handmakt (husker ikke om de presses inn eller ut men det ser du med en lommelykt). montering i motsatt rekkefølge
djheaven Skrevet Mars 10, 2009 Forfatter Skrevet Mars 10, 2009 Da fikk jeg testa matepumpa. Den virker den, samme med diselpumpa. Alt der er i orden, og begge delene ble bytta for ca 1,5år siden. Men, da ble jeg litt iritert her. For, hva kan da være probleme? Er det noe rele, eller brudd på el systeme? Men, en annen ting. Hvor finner man tomgangregulatoren på bilen?
hillmar Skrevet Mars 10, 2009 Skrevet Mars 10, 2009 Hvordan testa du pumpene? Finnes det tomgangsregulator på dieselbiler da? er jo ikke no gasspjel på de...
djheaven Skrevet Mars 10, 2009 Forfatter Skrevet Mars 10, 2009 Hvordan de testa pumpa, vet jeg ikke. Leverte den til et verksted, som driver på med bmw. Ut fra det de sa, var det rett mating/trykk. Og det var ikke noe speningsfall. Å, trodde det var tomgangsregulator på disel også. Så mye kan jeg om min bmw Hehe.. Men tilbake til probleme. De på bilverkstede var inne på noe med et rele, husker ikke helt hva det het igjen. Men skal inn med bilen til fredagen, så de fikk mer tid på seg..
djheaven Skrevet Mars 15, 2009 Forfatter Skrevet Mars 15, 2009 Da har jeg fått tatt en ny test på bilen. Det som var galt, var et rele til matepumpa, og et brudd på en leding, som gikk fra diselpumpa, var noe med at den ga feil signal til hjernen. Så nå, er det en helt annen bil, drar meget bra hele veien. Og går klokkerent Så, nå er det nye demepere, og lykter som skal på. Så den blir fin til sommeren Kan legge til, at dette var til et annet verksted.. Takk for hjelpen folkens
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå