Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har drivi å bytta motor i bilen, fra 320i til 328i. så jeg har jeg byttet innsugs manifold til 325i + spjeldhuset å 328 dyser.

så brukt jeg det gamle elektriske annlegget fra 320i motoren å satte det på 328i motoren.

motoren starta med 320i styreenheten, men ikke med 325i styreenheten som jeg egentlig tenkte å bruke.

så det jeg luter på er hva er forskjelden på 320 å 325 styreenhetene?

Skrevet

Du har altså bytta motor fra B20 til B28, men skal bruke B25 ECU????

Rask EDIT:

B28 motor har vel EWS, og hvis du bruker det gamle ledningsnettet (uten EWS) blir det vel mye krøll med startsperre hvis ikke ledningsnett og hjerne (ECU) blir bytta også

Skrevet

ja hadde tenkt til det, for en orginal 328 motor er økonomi motor, så hvis du bytter til 325 innsugsmanifold, gass spjeld å styreenheten, skal det vist bli litt mere trøkk i motoren.

så lurer da på hva forskjellen er på 320 å 325 styreenheten/ecu?

Skrevet

Hmm, den har jeg aldri hørt før faktisk. Er vanlig at innsuget på B25 blir montert på B28, men aldri sammen med B25 ECU. Da vil jo motoren få verdiene til en B25 192HK, men du trenger jo verdiene til en B28 som nå har nærmere 230HK. Det blir krøll av slikt. Jeg tror hovedproblemet ditt ligger i at du ikke har bytta ledningsnett som hører til din nye motor. Når det gjelder hva som er forskjellen på 320/325 ECU så kan jeg ikke svare deg 100%, men så fremst de to styreenhetene ikke har samme nummer (f.eks slutter på 403 eller 413), så vil det ikke fungere optimalt. Nå vet jeg heller ikke hvilken årsmodell bilen din har (med tanke på EWS/startsperre). Vet at J. Hofstad aka "..." har en god del peiling på ECU, så du får håpe at han ser denne tråden :)

Skrevet

bilen min er en 95 mod uten start sperre tror jeg, så huis jeg skulle brukt 328 ecu måtte jeg hatt rattstammen å hele pakke, den er det jo start sperre på vett.

for 328i motoren er det jo orginalt 193 hk i å det er jo en økonomi motor.

så jeg lurte på å bare chipe 320 ecu`en, hvordan blir det tror du?

jeg har oxo bytta til m3 us kam i 328 motoren:)

Skrevet

Tror ikke det vil hjelpe så veldig å chippe 320 ECU desverre. En B28 med B25 innsug og B30US kam vil teoretisk gi over 240 HK, og 320 ECU vil ikke følge den :P

Kan evt hjelpe å få datasprut, men da beveger vi oss på et område som jeg har svært lite peiling på :) hehe

Hva er forresten ECU nr til B25?? Det kan gi meg litt mere svar :)

Skrevet
mange nr her hehe, 1703563. 1703859 . bosch 0 261 200 413 hehe

Hehe, var bare 413 jeg trengte :)

Hvis den hjernen er til en B25 non-vanos, så vil den ikke funke med din 320i / evt 328i da dette er VANOS motorer (fra 09/92 og opp)

Skrevet
bilen min er en 95 mod uten start sperre tror jeg, så huis jeg skulle brukt 328 ecu måtte jeg hatt rattstammen å hele pakke, den er det jo start sperre på vett.

for 328i motoren er det jo orginalt 193 hk i å det er jo en økonomi motor.

så jeg lurte på å bare chipe 320 ecu`en, hvordan blir det tror du?

jeg har oxo bytta til m3 us kam i 328 motoren:)

Er ingen 95 mod uten startsperre.

Skrevet

ecu`n skulle vist vere fra en med vanos, det er jo vanos på den gamle 320 motoren oxo,

men hvordan finner jeg ut hvordan ecu det er a? mener han sa det var en 96 mod hmm

Skrevet
ecu`n skulle vist vere fra en med vanos, det er jo vanos på den gamle 320 motoren oxo,

men hvordan finner jeg ut hvordan ecu det er a? mener han sa det var en 96 mod hmm

Skal være umulig at B25 ECU er fra 96 da BMW slutta å produsere 325 i 1995

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...