RamstadTech Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 Har nettopp kjøpt meg E39 97' 520iA. Bilen er orginal høy og ble kjøpt uten sommerhjul, så senk og gromme hjul må på. Jeg har søkt gjennom sticker tråden om hva hjul som passer og har fått litt oversikt over hva som er plass til og hvor i bredden hjulene må plasseres for å utnytte hele skjermbredden. Skjønner det som at der er plass til mer bak en fremme. Det jeg lurer på da er hva som er mulig å få godkjent. "Orginale" felger og felger fra de typiske BMW underleverandørerne (f.eks AC Schnitzer) kommer vel med TUV godkjenning på felgsett som har forskjellig bredde og innpresse framme/bak. Det jeg lurer på er om disse har banet vei for felger uten TUV papir i samme dimensjoner? Kan man bruke TUV papir for en felgmodell for å få godkjent en annen i samme dimensjon? Angående senk så vil jeg ikke ha så mye, hadde for så vidt verdt greit med orginalhøyde bak og 2cm fremme. Hvilke senkefjærer/sett er å anbefale. Ut fra den halvpålitelige kilden Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_E39 så er resonansfrekvensene for pitch og roll i E39 satt til å ikke harmonere med hverandre, og de vil bli endret med valg av andre fjerer. Siden det er gjort et så nøye ingeniørarbeid bak denne bilen så vil jeg ikke nedverdige BMWs ingeniører ved å tukle med det "perfekte". Men så er desverre ikke ridehøyden perfekt i mitt syn. Jeg vil derfor ha fjærer/senkesett fra et firma som gjør beregninger bak prduktene sine, men som heller ikke koster skjorta, og så vil jeg bare ha litt senk og stuk fremme. Jeg er sikkert kravstor. Er det noen som har tips?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå