Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke mye stress det.. noen kjøretimer og så oppkjøring.. tipper du klarer det fint for 5 lapper.. Jeg tok buss lappen med en kjenning nå.. betalte 2k.. betalte ikke da noe for og låne bussen eller noe..

Forøverig er jeg litt eni i at man må ha be lappen.. Denne tralla er BREI.. du fyller hele kjørebana.. så du har ikke altfor mye feilmargin.. Og har merket at lastebiler ofte driter i at du har den bak bilen selv om veien er smal.. så jeg slakker godt ned når jeg møter stor bil og det er smalt.. Er så styggt med bil traller med farts striper på skjermene.. Denne har aldri vært borti noe..

Skrevet

Med kun B-lappen er det ALLTID kun TILLATT TOTALVEKT som gjelder, at hengeren er tom er helt uvesentlig. Man kan derfor kun kjøre henger med tillatt totalvekt opp til 750kg, eller henger/bil-kombinasjon hvor tillatt totalvekt er mindre enn bilens egenvekt, og samtidig at tillatt totalvekt på "vogntoget" er under 3500kg.

Med BE er det alltid aktuell vekt som gjelder.

Skrevet

hmm muli men fortsatt rundt 2005.. ;) skrev jo at jeg ikke huska.. må være tidli 04 da.. nekter og tro den var gammlere.. uansett.. Lite brukt.. og skjerm buene er som nye.. Og hengern er hel.. pluss støttelabber som ikke er der når tralla er ny.. unsett tror jeg 25 er et røverkjøp.. de koster nesten 40 nye.. da kommer å reg avgift på 5 lapper eller noe slikt.. så prisen tror jeg ikke er noe og si på..

Skrevet

tilkommer ikke registreringsavgift på sprell nye hengere (denne er på mellom 100 og 500kr og er inkl fra hengerfabrikken)

ved salg av en brukt henger (om den er 1/2 år eller flere så tilkommer omregistreringsavgift)

jobbet selv ved tredal tilhengerfabrikk, så det er likt hos tysse.

er vel bare å sjekke i vognkortet hvilken årsmodell hengeren er (vognkort skal jo selges med)

Skrevet

hmm mulig det er slik.. men er jo bare å gå inn på tysse.no og se prisen på hengerene.. det er uten mva.. så den kommer i tillegg..

Vognkort følger seff med.. han kompisen min jeg kjøpte den av hadde rota det bort og siden vi kjenner hverandre har vi ikke gjort noe med verken regging eller noe slikt.. Så hengern har forsikring å.. Gratis for min del.. hehe. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...