Gå til innhold

Bytting av motor i 318 iS E36...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Driver og bytter motor i min IS pga ras... Den motoren jeg kjøpte er samme mod, men min bil er produsert akkurat i modellskifte har jeg fått vite...

Jeg fant da ut at det er ganske manger forskjellige ting på min motor, som ikke var på den nye... Den nye mangla en del deler som jeg flytta over også..

Er noe vakum greier og div ting som ikke passer helt overens... Noen som ve t en lur måte å fikse dette på en lur måte...?? :)

Tor Erik

Skrevet
Kunne du fiksa noen bilder på hva du mener? Hadde du en m42 og så har du fått m44-motor?

Skal fikse noen bilder imorra.... Er ikke sikkert... Fatter ikke at jeg sjekk det opp :oops: Jeg har M42 motor iallfall...

Skrevet

Vakuum og vannslanger i forbindelse med gasspjeld er det sikkert 100 forskjellige løsninger på.... gasspjeldet ditt blir oppvarma av vann, enten under eller mellom innsug og spjeld, det er en av forskjellene...

ta alt fra en motor

Skrevet

Det greieste er vel å strippe motorene ned til du står igjen med blokk og topp skrudd sammen, og flytte over alt fra din gamle motor. Regner med du har et mekanisk ras. Hva skjedde med den gamle motoren? Mange som raser ismotorer. Dårlige motorer eller er det alltid dårlig vedlikehold og hardkjøring på kald motor med isbiler? Sier ikke at du driver sånn, så ikke bli fornærma :)

Skrevet

jeg har rast to pga en motorstyreenhet som ga lite suppe på syl 2... hva slags ras har du hørt om :)? en kompis har en e36iS som har gått over 315.000 å fortsatt går som ei klokke :)

Skrevet
Vakuum og vannslanger i forbindelse med gasspjeld er det sikkert 100 forskjellige løsninger på.... gasspjeldet ditt blir oppvarma av vann, enten under eller mellom innsug og spjeld, det er en av forskjellene...

ta alt fra en motor

Okey, det visste jeg ikke... For det første, så er ånderør stussen på topp dekselet framme, istede for bak som på min is motor... På min går den inn på en ganske tynn rund dings med en stuss rett ut, og en under som går inn på blokka.. Ganske logisk igrunn, men på den nye, er ikke den runde dingsen der i det hele tatt..:( Jeg har bytta over dynamo/servopumpe brakett, og alle reimhjul, i og med min gamle hadde bare en multireim, og ingen kilereim... Så går de t en slange ut fra innsug og inn på ei lita klokke med en plugg på, (vakum greier) som ikke var på min....

Motoren er nærmere identiske, men er akkurat ånderøret og de vakum greine er forskjellige... Lurer på å bare prøve å starte, og se om den går... Heh

Skrevet
Det greieste er vel å strippe motorene ned til du står igjen med blokk og topp skrudd sammen, og flytte over alt fra din gamle motor. Regner med du har et mekanisk ras. Hva skjedde med den gamle motoren? Mange som raser ismotorer. Dårlige motorer eller er det alltid dårlig vedlikehold og hardkjøring på kald motor med isbiler? Sier ikke at du driver sånn, så ikke bli fornærma :)

Ja, det tror jeg også.. Men håpte på at det kunne gå an å bygge det om ett eller anna vis, og og med den er så og si klar til å bli satt i...:(

Min motor raste pga en råde som ikke orka mer... Et hull på størrelse med en knyttneve på ene sida, + at jeg ser at det mangler en råde på veiva..:) hehe...

Tror min har hatt et hardt liv siden den kom til Norge... :?

Skrevet

Har hørt om råder som ryker(som her), skjæring, registerkjede som hopper over. Er dette drittmotorer?

F. eks aldri hørt om en M50 som har skjært seg eller råder som har ryki av. Med mindre en motor har rådebank skal jo ikke det skje

Skrevet
hvorfor kan du ikke bare bruke den nye motoren som den er hvis den er komplett? de aller første e36 iS'ene hadde kilereim...

Fordi det var ikke alt som fulgte med... Siden jeg hadde en motor, så tenkte jeg at det bare var å bytte over deler... :?

Skrevet

kjede som hopper over? det er dårligere balanse i en firer da... men nei absolutt ikke drittmotorer, de blir stort sett brukt heelt fullt ut hele tida;)

Skrevet
kjede som hopper over? det er dårligere balanse i en firer da... men nei absolutt ikke drittmotorer, de blir stort sett brukt heelt fullt ut hele tida;)

Jeg har ikke noe å klage over...:) Er veldig god respons og forbruk på is motoren syns jeg, sjøl om min var utslitt da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...