Gå til innhold

Problemer med Harman Kardon stereo til E46


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en 02 modell E46 med Harman Kardon stereo, navi og CD skifter.

Denne har i utgangspunktet fungert eksemplarisk men nå har det dukket opp et par småfeil.

Når jeg kjører kan stereoen plutselig slå seg av. Jeg slår av og på anlegget og da fungerer det igjen i enkelte tilfeller.. Andre ganger kan det slå seg av, spesielt på humpete veier (kan være tilfeldig, da det ikke er spesielt humpete der jeg har merket det) og ikke komme på igjen før etter 10min - 30 min.

Jeg tolker det som det er dårlig kontakt en plass, men aaaaaner ikke hvor jeg skal begynne, hvor forsterkeren (?) er og slike ting..

Kan noen hjelpe meg? :)

Mvh Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd med en diagnose? :)

Vil tro anlegget også er linket til bilen diagnoseopplegg?

Når anlegget er slått på.. prøv å slå og knakke litt her og der både på spiller og forsterker osv og se om du kan fremkalle feilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar..

Jeg har nå tatt diagnose, men ingen feil på stereo eller bil..

Hvor ligger forsterkeren til dette anlegget og hvordan får jeg ut den originale spilleren? Tviler på problemet ligger på cdveksleren, da musikken fortsetter å spille men lyden detter ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt diagnose med carsoft eller ordentlig utstyr?

Forsterkeren ligger i bagasjerommet. Touring eller sedan...?

Lokasjon av komponenter finner du i BMW WDS (tekniske linker).

Med stereoen slår seg av mener du hva? Skjermen blir svart, går ut av radiomodus, lyden blir borte eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt diagnose med carsoft eller ordentlig utstyr?

Forsterkeren ligger i bagasjerommet. Touring eller sedan...?

Lokasjon av komponenter finner du i BMW WDS (tekniske linker).

Med stereoen slår seg av mener du hva? Skjermen blir svart, går ut av radiomodus, lyden blir borte eller?

Hei og takk for svar, Ørjan

Jeg vet ikke hvilket program de brukte, men det var en type stor blå boks med touch screen på bilverkstedet. Folk sier de som tok det har veldig bra peiling, så jeg tror og håper det var skikkelig gjort..

Ingenting slår seg av i den forstand. Alt er på men lyden kutter og forsvinner. Så må jeg slå av og på igjen stereoen for å få lyden tilbake. Dette skjer både på GPS, Radio og CD så jeg trooor problemet må ligge på forsterkersiden.. Avogtil kommer ikke lyden tilbake igjen når jeg slår av og på heller. Ei heller når jeg stopper starter bilen.

Jeg har en 330 Coupe 2002 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hiver meg på denne tråden jeg også, da jeg har samme problemet på min 2000 mod M5 med H/K stereo..

Her er det ikke alltid det går ann å slå det av og på igjen når lyden forsvinner, må i blandt av med tenninga noen sekunder..

Edit: skrivefeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...