Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har eit lite problem. Bilen vibrerer spessielt ved lavt turtall og oppover. Uansett om det er mild eller hard gassing. Det gjelder for det meste 1 og 2 gir.

Har tidligere trudd det var foringer, dempere eller fjærer. Men eg er no rimelig sikker på at det er diffen. Den lager små dunkelyder når du kjører sakte og svinger, spess når du akkurat har starta bilen for dagen og den er kald. Har og lagt merke til at bilen ikkje har diff brems til tider.

Kan det hende at lamell er slitt eller bare halve er der slik at du får på ein måte eit lodd som går opp og ner og difor rister? samtidig kan dette forklare at eg ikkje får full brems på diffen?

Andre som har opplevd lignende?

Også til slutt, kor kan eg evt kjøpe ny lamell eller kva eg trenger for å overhale den til ein rimelig pris? Har sett litt på gs men der er prisane nok så stive for diff og "låsesats" som dei kaller det.

Takkar for alle svar!

Skrevet

Selve diffbremsa kan du sjekke for ujevnheter ved å jekke begge bakhjula opp og rotere desse.

Har du faktisk sjekka alle andre muligheter mht foringer,stag,opphengslager,hardyskiver etc etc.. ?

Får vel ikkje kjøpt løse deler til lsd lenger originalt.

Når du har sjekka alle andre muligheter kan du tappe av olja og inspisere den(farge,lukt,konsistens),eventuelt ta av baklokket og inspiser kronhjulet etter feil slitasje og unormal klaring/forspenn.

Sjekk forspenn til pinjong.

Har ikkje lagera slakk eller ulyd er de ok.

Skrevet
Selve diffbremsa kan du sjekke for ujevnheter ved å jekke begge bakhjula opp og rotere desse.

Har du faktisk sjekka alle andre muligheter mht foringer,stag,opphengslager,hardyskiver etc etc.. ?

Får vel ikkje kjøpt løse deler til lsd lenger originalt.

Når du har sjekka alle andre muligheter kan du tappe av olja og inspisere den(farge,lukt,konsistens),eventuelt ta av baklokket og inspiser kronhjulet etter feil slitasje og unormal klaring/forspenn.

Sjekk forspenn til pinjong.

Har ikkje lagera slakk eller ulyd er de ok.

Takk for svar!

Selvfølgelig har eg sjekka om bilen bremser på hjula. Det skriver eg i første post at den er av/på. Bremser ikkje optimalt men litt innimellom. Har hatt bil på bukk og gått over foringer, stag, dempere, fjærer og hardykobling. Alt ser ut til å vere i meget god stand.

Kan vel likegjerne kjøpe ny eller brukt diff som er i stand da. Viss ein ikkje kan overhale eller bytte innmaten? Får evt opne og inspisere viss eg orker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...