Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en e34 jeg skal ha til biltilsynet for å godkjenne ombygging om ikke alt for lenge, la pluttselig merke til at det ikke er blinklys på framskjermene.

Og siden jeg ikke har (og IKKE vil ha) speil med blinklys på, blir jeg da nødt til å bytte skjermer (eller lage hull), for i det heletatt ha lov til å ha den etter veien? Tenkte litt på å lage hull til e36 blinkers da de ikke er så dominerende som de orginale til e34, men det er en annen sak...

Syns egentlig bilen kledde å ikke ha blinkers der, men hvordan er reglene på dette egentlig?

På forhånd takk for svar;)

Skrevet

Biler tatt inn til landet på motorhistoriskt grunnlag er vel omtrent de eneste som slipper unna sideblinkers (men da og forutsatt at de ble levert uten sideblink fra fabrikk da).

Skrevet

Er som de sier over, du må ha. Bare finn de billigste skitspeil m/blink du kan og godkjenn bilen, så riv de av igjen, hadde heller ikke laget hull på en sånn bil.

Skrevet

ja, går jo ann det, men har tenkt på det at det er jo litt dumt om jeg skulle bli stopped av biltilsynet og får mangel-lapp for det og da;) Jeg får se, er ikke umulig jeg får til noe med e36 blinkers... Eller er det noen som vet om noe annet slags blinklys som kunne passet til en slik bil?

Skrevet

Jeg ble nettopp stoppet i en teknisk kontroll langs veien, og har ikke blinklys på skjermene på min bil. De nevnte ikke dette med et ord selvom de kontrolerte at alle lys osv virka.

• 3 weeks later...
Skrevet

Kommer til å prøve meg uten bliklys, og kommer jeg ikke igjennom blir det speil med blink fra usa til 96 kr + frakt:P Blir det noe mer tull etter det setter jeg på sota e36 facelift blinkere:) Takker for alle innspill;)

Skrevet

en mulighet er jo å eventuelt finne skjærmer med hull for blink fra en vraket e34 hos en hugger e.l. og sett dem på bare for visningen, så ta dem av igjen. Men jeg også ville nok gått for speil med blink som du tar av igjen etterpå, billig og enkel løsning :)

Skrevet

får se om jeg ikke prøver meg uten først;) må vel trekke litt kabel for å få til blink på speila regner jeg med;)

Skrevet

Bare husk at de lyktene du kjøper MÅ være e-merkede.

Det hjelper ikke med billig blinkespeil fra usa dersom du får mangellapp på kontroll fordi du ikke har godkjente lykter..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...