Gå til innhold

Bensinpumpe får ikke strøm (E34 motor lednnett i e36)

AlXz
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg? :-)

Har en M50B20 motor fra en E34 (E34 ledningnsett, osv på den) som jeg har satt inn i en E36 325.

Skulle akkurat prøve å starte den, men fikk ikke bensin ut av slangen, så har målt litt med multimeter nå.

Kommer ingen spenning ut av ledningen til bensinpumpa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kun strøm noen sekunder etter at du har vridd rundt tenningen eller kinner, så du må få noen til å vri rundt tenningen mens du måler hvist du ikke allerede har gjort det.

Det kan jo være bensinpumpe releè ditt også, men om det har virka før og dette problemet kom etter du sette i det nye ledningsnettet vil jeg jo si at feilen ligger i ledningsnettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kun strøm noen sekunder etter at du har vridd rundt tenningen eller kinner, så du må få noen til å vri rundt tenningen mens du måler hvist du ikke allerede har gjort det.

Det kan jo være bensinpumpe releè ditt også, men om det har virka før og dette problemet kom etter du sette i det nye ledningsnettet vil jeg jo si at feilen ligger i ledningsnettet.

Vridde om selv mens jeg så på multimeteret.

Syns det er litt merkelig om rele-et ikke skulle virke..

For alt funket da motoren stod i E34'n.

Men mulig jeg trenger et annet rele?

Er litt uskker på alle kontaktene som E34 ledningsnettet har..

Har den "pluss boksen" til motorrom fra E34 hengende på el nettet, og den koblet jeg med ledning til E36'ns pluss-boks

Så tok jeg kabel fra pluss-boksen til sikringsboksen.

Så har E34 el-nettet en rød og en svart ledning som kommer ut sammen med rele-ene og hjernen.. Sitter en liten "boks" på den røde ledningen.

Dersom jeg kobler svart ledning til strøm (pluss), så står tenningen på uten å bri om nøkkel. Koblet sammen den røde og den svarte. Så ut til at det skulle være slik.., men skulle gjerne hatt en bekreftelse på det :)

Ikke noen her som kunne tatt bilde fra en E34??

Gjerne åpne den boksen der hjernen ligger og knipse bilder av de kontaktene der?? :-)

Kontakta fra E34 motor ledningsnettet som skal kobles til bilens ledningsnett i passa helt bra i E36'n.

Takk for alle tips :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...