xibriz Skrevet Mars 11, 2009 Skrevet Mars 11, 2009 Hei. Jeg skulle selge bilen min, så jeg tok den med på statoil å kjørte en poleringsvask på den mens jeg gjorde den fin inni Gla og fornøyd skulle jeg dra å vise bilen rett etterpå. Da jeg skulle starte på statoil hadde jeg litt problemer med å få start. Måtte file litt vel mye syns jeg, dette har aldri skjedd før. Men det gikk. Så dro jeg dit bilen skulle vises, stoppet den etter litt tomgang og ventet. Etter det jeg trodde skulle bli den nye eier hadde inspisert litt, skulle vi høre på gromlyden av rekkesekser men gjett hva som skjedde... uansett hvor mye jeg prøvde startet den ikke. Sjekker pluggene, de var knusk tørre. Ingen bensin? prøvde å måle med voltmeter ved sikringen til bensinpumpen, men fikk inget utslag. (ikke jeg som gjorde dette, så vet ikke hvor holdbart dette er). Flott førsteinntykk på kjøper iallefall Aldri på mine 3 år med eierskap over bilen har dette skjedd! Noen forslag? 1991-mod 320i
Glennski Skrevet Mars 11, 2009 Skrevet Mars 11, 2009 Hei.Jeg skulle selge bilen min, så jeg tok den med på statoil å kjørte en poleringsvask på den mens jeg gjorde den fin inni Gla og fornøyd skulle jeg dra å vise bilen rett etterpå. Da jeg skulle starte på statoil hadde jeg litt problemer med å få start. Måtte file litt vel mye syns jeg, dette har aldri skjedd før. Men det gikk. Så dro jeg dit bilen skulle vises, stoppet den etter litt tomgang og ventet. Etter det jeg trodde skulle bli den nye eier hadde inspisert litt, skulle vi høre på gromlyden av rekkesekser men gjett hva som skjedde... uansett hvor mye jeg prøvde startet den ikke. Sjekker pluggene, de var knusk tørre. Ingen bensin? prøvde å måle med voltmeter ved sikringen til bensinpumpen, men fikk inget utslag. (ikke jeg som gjorde dette, så vet ikke hvor holdbart dette er). Flott førsteinntykk på kjøper iallefall Aldri på mine 3 år med eierskap over bilen har dette skjedd! Noen forslag? 1991-mod 320i Hei. Prøv å bytt sikringen og releet til bensinpumpen. Evt. kan du sette inn en bensinpumpe som du vet fungerer om du har mulighet til det. Typisk at noe sånt skjer når bilen skal selges da
xibriz Skrevet Mars 11, 2009 Forfatter Skrevet Mars 11, 2009 Det er vel bare fremme i motorrommet det finnes sikringer å relè? Kan prøve det i morgen.. Er det kun bensinpumpe i tanken?
Glennski Skrevet Mars 11, 2009 Skrevet Mars 11, 2009 Det er vel bare fremme i motorrommet det finnes sikringer å relè?Kan prøve det i morgen.. Er det kun bensinpumpe i tanken? Kun fremme i sikringsboksen i motorrommet ja. Bensinpumpen sitter ved tanken. Du må opp med baksetet, under finner du et lokk med 4 skruer. Under der sitter pumpen.
xibriz Skrevet Mars 11, 2009 Forfatter Skrevet Mars 11, 2009 da må det i såfall være tilfeldig at det skjedde rett etter vaskingen?
Glennski Skrevet Mars 11, 2009 Skrevet Mars 11, 2009 da må det i såfall være tilfeldig at det skjedde rett etter vaskingen? Det er nok helt tilfeldig ja.
Bonden Skrevet Mars 11, 2009 Skrevet Mars 11, 2009 DME (motorstyring) er garantert druknet, sitter i rommet ,h side mot torpedovegg.
BreitBau Skrevet Mars 11, 2009 Skrevet Mars 11, 2009 Her er det MANGE løsninger.. For fremtiden, aldri vask en bil så det blir vått over elektronikken.. En underspyling er særdeles dårlig deal om du ikke har skjold under.. Det som skjer at den tar møkka, spruter den opp i panserdekslet og deretter drypper all gugga ned igjen på motoren.. Når hjernen er druknet kan man av og til høre at den sliter fælt og at den åpner og lukker dyser, at det kniterer i diverse og at den ikke får gnist.. Her er det bare å gå til verks og sjekke en og en ting.. Er hjernen tørr. Kommer det bensin.. Er coilene tørre? Vil tippe problemet ditt ligger blandt disse tre..
ullsokken Skrevet Mars 11, 2009 Skrevet Mars 11, 2009 Den vil nok ikke ha ny eier da.. Høres ut som det er ganske mange gode forslag på hva som er galt her. Hva sa eventuelt kjøper?
xibriz Skrevet Mars 12, 2009 Forfatter Skrevet Mars 12, 2009 Jeg skal dra å sjekke om den starter i dag, men sikkert liten sjans for det Takker for alle forslag! Skal prøve å få den på verksted i dag, hvis ikke må jeg begynne å feilsøke etter jobb. Den ble nok litt sint på meg siden den skulle selges ja samme kjøper skal få se på den i morgen en gang til hvis jeg får den i orden.
xibriz Skrevet Mars 12, 2009 Forfatter Skrevet Mars 12, 2009 Ja folkens... nå skal dere høre. Dro innom plassen jeg hadde satt bilen på tur til jobb... satt meg inn og prøvde å starte. Gjett hva som skjedde... den startet på første forsøk uten noe kjinning (altså som normalt) Gjett om jeg ble glad men samtidig kan jeg ikke slutte å tenke på at dette var merkelig oppførsel!
BreitBau Skrevet Mars 12, 2009 Skrevet Mars 12, 2009 Det er ikke vanskelig å forstå i det hele tatt.. Nå har elektronikken tørket, og alt er like fint igjen.. Det der er slikt som kan skje når man overøser motoren med vann, så neste gang dropper du underspyling dersom du ikke har deksel under motoren
xibriz Skrevet Mars 12, 2009 Forfatter Skrevet Mars 12, 2009 Det der er slikt som kan skje når man overøser motoren med vann, så neste gang dropper du underspyling dersom du ikke har deksel under motoren Will do!
Tage 318is Skrevet Juli 9, 2010 Skrevet Juli 9, 2010 Hei! jeg har akkurat samme problem med bilen min. jeg vasket den i går på Statoil med gullvask. den startet med en gang etter vasken, men da jeg kjørte ett lite stykke så stoppa den helt, og fikk ikke start på den igjen. Etter en stund så fikk jeg start på den igjen, men med en gang den kom over 2000 så kutta motoren, men ikke stoppet. Jeg skulle prøve den i dag, og da startet den med en gang, og gikk som den skulle. når jeg fikk kjørt litt så begynte den slik som den gjorde i går, at den kuttet rundt ca 2000 omdreininger. gidde den en liten pause, så gikk den litt igjen, og samme skjedde!! noen forslag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå