Gå til innhold

vask med underspyling -> bilen starter ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg skulle selge bilen min, så jeg tok den med på statoil å kjørte en poleringsvask på den mens jeg gjorde den fin inni :)

Gla og fornøyd skulle jeg dra å vise bilen rett etterpå. Da jeg skulle starte på statoil hadde jeg litt problemer med å få start. Måtte file litt vel mye syns jeg, dette har aldri skjedd før. Men det gikk.

Så dro jeg dit bilen skulle vises, stoppet den etter litt tomgang og ventet. Etter det jeg trodde skulle bli den nye eier hadde inspisert litt, skulle vi høre på gromlyden av rekkesekser :D men gjett hva som skjedde... uansett hvor mye jeg prøvde startet den ikke.

Sjekker pluggene, de var knusk tørre. Ingen bensin? prøvde å måle med voltmeter ved sikringen til bensinpumpen, men fikk inget utslag. (ikke jeg som gjorde dette, så vet ikke hvor holdbart dette er).

Flott førsteinntykk på kjøper iallefall :shock: Aldri på mine 3 år med eierskap over bilen har dette skjedd!

Noen forslag? 1991-mod 320i

Skrevet
Hei.

Jeg skulle selge bilen min, så jeg tok den med på statoil å kjørte en poleringsvask på den mens jeg gjorde den fin inni :)

Gla og fornøyd skulle jeg dra å vise bilen rett etterpå. Da jeg skulle starte på statoil hadde jeg litt problemer med å få start. Måtte file litt vel mye syns jeg, dette har aldri skjedd før. Men det gikk.

Så dro jeg dit bilen skulle vises, stoppet den etter litt tomgang og ventet. Etter det jeg trodde skulle bli den nye eier hadde inspisert litt, skulle vi høre på gromlyden av rekkesekser :D men gjett hva som skjedde... uansett hvor mye jeg prøvde startet den ikke.

Sjekker pluggene, de var knusk tørre. Ingen bensin? prøvde å måle med voltmeter ved sikringen til bensinpumpen, men fikk inget utslag. (ikke jeg som gjorde dette, så vet ikke hvor holdbart dette er).

Flott førsteinntykk på kjøper iallefall :shock: Aldri på mine 3 år med eierskap over bilen har dette skjedd!

Noen forslag? 1991-mod 320i

Hei.

Prøv å bytt sikringen og releet til bensinpumpen.

Evt. kan du sette inn en bensinpumpe som du vet fungerer om du har mulighet til det.

Typisk at noe sånt skjer når bilen skal selges da :shock:

Skrevet
Det er vel bare fremme i motorrommet det finnes sikringer å relè?

Kan prøve det i morgen..

Er det kun bensinpumpe i tanken?

Kun fremme i sikringsboksen i motorrommet ja.

Bensinpumpen sitter ved tanken. Du må opp med baksetet, under finner du et lokk med 4 skruer. Under der sitter pumpen.

Skrevet

Her er det MANGE løsninger..

For fremtiden, aldri vask en bil så det blir vått over elektronikken.. En underspyling er særdeles dårlig deal om du ikke har skjold under.. Det som skjer at den tar møkka, spruter den opp i panserdekslet og deretter drypper all gugga ned igjen på motoren..

Når hjernen er druknet kan man av og til høre at den sliter fælt og at den åpner og lukker dyser, at det kniterer i diverse og at den ikke får gnist.. Her er det bare å gå til verks og sjekke en og en ting.. Er hjernen tørr. Kommer det bensin.. Er coilene tørre?

Vil tippe problemet ditt ligger blandt disse tre..

Skrevet

Jeg skal dra å sjekke om den starter i dag, men sikkert liten sjans for det :(

Takker for alle forslag! Skal prøve å få den på verksted i dag, hvis ikke må jeg begynne å feilsøke etter jobb.

Den ble nok litt sint på meg siden den skulle selges ja :P samme kjøper skal få se på den i morgen en gang til hvis jeg får den i orden.

Skrevet

Ja folkens... nå skal dere høre.

Dro innom plassen jeg hadde satt bilen på tur til jobb... satt meg inn og prøvde å starte.

Gjett hva som skjedde... den startet på første forsøk uten noe kjinning (altså som normalt) :o

Gjett om jeg ble glad :D men samtidig kan jeg ikke slutte å tenke på at dette var merkelig oppførsel!

Skrevet

Det er ikke vanskelig å forstå i det hele tatt.. Nå har elektronikken tørket, og alt er like fint igjen..

Det der er slikt som kan skje når man overøser motoren med vann, så neste gang dropper du underspyling dersom du ikke har deksel under motoren ;)

Skrevet
Det der er slikt som kan skje når man overøser motoren med vann, så neste gang dropper du underspyling dersom du ikke har deksel under motoren ;)

Will do! :)

• 1 year later...
Skrevet

Hei! jeg har akkurat samme problem med bilen min. jeg vasket den i går på Statoil med gullvask. den startet med en gang etter vasken, men da jeg kjørte ett lite stykke så stoppa den helt, og fikk ikke start på den igjen.

Etter en stund så fikk jeg start på den igjen, men med en gang den kom over 2000 så kutta motoren, men ikke stoppet. Jeg skulle prøve den i dag, og da startet den med en gang, og gikk som den skulle. når jeg fikk kjørt litt så begynte den slik som den gjorde i går, at den kuttet rundt ca 2000 omdreininger. gidde den en liten pause, så gikk den litt igjen, og samme skjedde!! noen forslag?:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...