lindland Skrevet Mars 12, 2009 Skrevet Mars 12, 2009 hei. jeg har problemer med bremsen og klutsjen på e30`n min. bremsa må du pumpe på for at den skal fungere. og klutsjen kan jeg ikke ha får lenge inn før den begynner å slure av seg selv. men trolig lekk en plass, men har ikke sett noe. men det er vel samme problemet som er årsaker til dette. så lurte på om dere kunne hjelpe med noe tips eller noe?
Tuftn Skrevet Mars 12, 2009 Skrevet Mars 12, 2009 lekasje i cluchpumpen.. vis du har samme reservoar både til cluchen og bremsene så kan det bli luft i systemet ... eller motsatt.....
lindland Skrevet Mars 12, 2009 Forfatter Skrevet Mars 12, 2009 okey;) det kan være det er det.. for tok på pumpa bak pedalen der, og den kjentes det ut som lakk litt.. men hvis det er problemet, går det utover bremsene å da? takker for svar:)
Kobar Skrevet Mars 12, 2009 Skrevet Mars 12, 2009 sjekk clutchpumpa med bremsepedalen, og slavesylinder på girkassa! jeg måtte overhale begge disse på min e30... er det lekkasje i èn av dem så påvirker det også bremsene da det går på samme beholder;)
lindland Skrevet Mars 12, 2009 Forfatter Skrevet Mars 12, 2009 okey. da har jeg trolig nok funnet problemet. for den bak pedalen lekker litt.. for føsrt så ble klutsjen dårlig så ble bremsa dårlig.. så prøver å bytte den da;)
Fliid Skrevet Mars 12, 2009 Skrevet Mars 12, 2009 sjekk clutchpumpa med bremsepedalen, og slavesylinder på girkassa! jeg måtte overhale begge disse på min e30... er det lekkasje i èn av dem så påvirker det også bremsene da det går på samme beholder;) Hvordan? Er noe jeg åpenbart ikke skjønner her. Selvom det kommer fra samme resorvoar, så er det to uavhengige systemer. Trådstarter, hvordan er nivå på bremsevæske? Haar tanken noen gang gått tom? Prøv og luft både slavesylinder ( clutch) og bremsene (alle 4 hjul). Mistenker lekkasje på eventuelt gummi gjenomføringene som tetter mellom bremsevæske reservoar og hovedsylinder til bremsekraft forsterker.
lindland Skrevet Mars 12, 2009 Forfatter Skrevet Mars 12, 2009 den har ikke gått tom nei. kan selvføligelig prøve å lufte de først. men det er rart at det pluselig skjer.. det må jo mesten være noe som er gåent. og jeg har sett at pumpa bak klutsjpedalen lekker. har ikke sett noe lekasje noen andre plasser..
Jås Skrevet Mars 12, 2009 Skrevet Mars 12, 2009 Er nok luft i systemet ja,og om clutshen går tom for væske er d fortsatt væske nok til bremsene da uttaket til clutchen er et stykke opp på tanken...så du har nok to feil,en på clutch og en på bremse vil jeg tippe... Har du skive eller trommelbrems bak? Om det er trommel er ofte sylindrene bak årsak til lekkasje...
lindland Skrevet Mars 12, 2009 Forfatter Skrevet Mars 12, 2009 jeg har trommel bak. kan sjekke det silynderene bak å
Fliid Skrevet Mars 12, 2009 Skrevet Mars 12, 2009 Og hvor lekker hovedsylinder til Clutch? Ta ett foto.
lindland Skrevet Mars 12, 2009 Forfatter Skrevet Mars 12, 2009 men hvis "kobar" har hatt det samme problemet og han skiftet pumpene til klutsjen og at det virket etterpå, så er det vel mest sannsynelig at det er den pumpa bak klutsjpedalen.
Fliid Skrevet Mars 12, 2009 Skrevet Mars 12, 2009 Ja, jeg er spent på å høre om Kobar faktisk mente det. For har veldig vanskelig for å skjønne det. Og om dette var problemet, så vil jeg tro at han har demontert hoved og slave syl til clutch, dermed har væskenivå for brems sunket drastisk. Tar da en råtipp på at det ble luftet bremser på bilen etterpå. Og det er da plutselig snakk om at det er luft i systemet som er årsak til bremse "havari". ; )
Kobar Skrevet Mars 12, 2009 Skrevet Mars 12, 2009 jeg opplevde at bremsene begynte å bli dårlige, at jeg måtte pumpe pedalen for å få virkning av bremsene, så parkerte jeg, og bilen stod ca 1 dag, og neste gang jeg skulle bruke bilen trådde jeg clutchpedalen rett i gulvet, ingen motstand! da måtte jeg skifte pakninger i slavesylinder på girkassen.. da dette var gjort fylte jeg på bremsevæske (uten å lufte) så var det bare å kjøre ijen!
Fliid Skrevet Mars 12, 2009 Skrevet Mars 12, 2009 Noen med mer innsikt, vennligst gi meg koblingen mellom brems og clutch. Jeg forstår det åpenbart ikke. Ikke flere, jeg har opplevd historier, men rene fakta. For nå ble jeg virkelig nyskjerrig. Om jeg tar en brusflakse og borer hull høyt oppe (clutch) og har ett hull i bunn ( brems) og suger brusen ut i øverste hull. Da vil det i bunn fortsatt være urørt. For ett flott eksempel.. Hvordan kan det da arte seg at clutch kan påvirke brems?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå