Spinner Skrevet Mars 13, 2009 Skrevet Mars 13, 2009 Fikk problemer da jeg skulle starte i dag. Trodde først at starteren ikke slo inn da det hørtes sånn ut (bare "spinning") men det var ikke det, prøvde med bilen i gir og kjente den slo inn greit. Min tanke da var at kompresjonen var borte siden det ikke var motstand i å trekke den rundt, skrekk og gru da jeg har blåst toppakning før på en E34. Etter en del forsøk fikk jeg til slutt start på den (var nesten som å starte en gammel forgasser sak da den "var til" et par ganger før den kom igang) og etter at jeg tok en tur er alt nå ok igjen. Noen tanker om hva det kan ha vært, eller hva jeg bør få sjekket. Vil jo helst kunne stole på bilen..? Bilen er en 2000 E39, 520i M52TU, ca 150.000km
S.Nilsen Skrevet Mars 13, 2009 Skrevet Mars 13, 2009 Sjekk ladespenningen kan være at batteriet har akkurat litt for lite strøm til og få starteren rundt skikkelig..
Spinner Skrevet Mars 13, 2009 Forfatter Skrevet Mars 13, 2009 Det er nok dessverre ikke så enkelt...batteriet var fulladet for et par dager siden og jeg kunne bevege bilen bortover på starteren. Motoren turnet rundt men det virket ikke som det var "motstand" i den. Lurer på om det kan være noe med ventilstyring/vanos?
Hoem Skrevet Mars 13, 2009 Skrevet Mars 13, 2009 vanos kan nok desverre ikke gjøre nok til å kvele bilen din. Det du sier er at bilen virket lettere å tørne på starteren enn vanlig?
Spinner Skrevet Mars 13, 2009 Forfatter Skrevet Mars 13, 2009 vanos kan nok desverre ikke gjøre nok til å kvele bilen din. Det du sier er at bilen virket lettere å tørne på starteren enn vanlig? Jepp, merkelige greier.
bmwmaxi Skrevet Mars 14, 2009 Skrevet Mars 14, 2009 Er nok de hydrauliske ventilløfterne som har klappet sammen. Har bilen stått lenge? kan også være feil på oljetrykk siden, tilbakeslagsventilen eller feilmontert oljefilter noe som gjør at det tar litt tid før det blir oljetrykk. Tar det litt tid før oljelampa slukker.
bjalle Skrevet Mars 14, 2009 Skrevet Mars 14, 2009 Dette er en helt normal feil på m52 motoren og skjer som regel hvis man starter en kald motor og stopper før den blir varm,ingen ting å bekymre seg over selv om man blir litt svett når det skjer.
Spinner Skrevet Mars 14, 2009 Forfatter Skrevet Mars 14, 2009 Er nok de hydrauliske ventilløfterne som har klappet sammen. Har bilen stått lenge? kan også være feil på oljetrykk siden, tilbakeslagsventilen eller feilmontert oljefilter noe som gjør at det tar litt tid før det blir oljetrykk. Tar det litt tid før oljelampa slukker. Bilen er i daglig bruk og det har ikke vært gjort noe med den på flere måneder. Oljelampa slukker vanligvis raskt. Kan være et sånt engangstilfelle, skal ha dette med oljetrykket i bakhodet så får vi se hva som skjer videre. Dette er en helt normal feil på m52 motoren og skjer som regel hvis man starter en kald motor og stopper før den blir varm,ingen ting å bekymre seg over selv om man blir litt svett når det skjer. Ok, takker for info begge to. Greit å vite det ikke er noe bekymringsverdig.
Johnsen86 Skrevet Mars 14, 2009 Skrevet Mars 14, 2009 Stemmer det bjalle skriver. Hender av og til med disse motorene, er bare å kjinne til den kommer. Kan ofte hjelpe å ha flatt jern når du kjinner. Skal visst være bensin som vasker vekk oljefilmen på sylinderveggene og fjerner kompresjonen selv om det høres snodig ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå