Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

13.8v på tomgang under belastning eller uten? Vedlikeholdsfrie batt ja...du får måle kvilespenninga når bilen har stått ei stund,skal ligge på 12,6v. Spørs om batt ditt er litt svekka..

Skrevet

var uten belastning... holder også en knapp på at batteriet er så svakt at motstanden blir for stor når det får imot ifra dynamoen

Skrevet

Når jeg snakket om ladelys så sporet jeg av, for jeg snakket da om hva utsagnet til en bruker her minte meg om. Så ikke heng deg helt opp. Ved slitte børster så begynner normalt ikke ladelampe å lyse .

Skrevet
var uten belastning... holder også en knapp på at batteriet er så svakt at motstanden blir for stor når det får imot ifra dynamoen

Et batteri som er iorden,men utlada,tar imot samme voltstyrke som et fullada batteri. Forskjellen er at den tar imot mer strøm(ampere) enn et fullada batteri.

Heller mot batteri til å begynne med,men sjekk kvilespenning og belastning(f.eks ved bruk av starter). Gir en indikasjon.

Skrevet

Hvis du føler at du ikkje får hjelp her så hør på et bilverksted, de tar som regel ikke noe for en liten prat. Kan jo ringe for eks. Lykke til :) Ladelys skal lyse når børster er utslitt, men har selv erfart at det ikkje lyste eller lyste så svakt at eg ikkje så det på dagtid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...