Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Vanntemp...

E34 temp sensoren blir feil med e36 instrument.

Er på 1/4 varme med kald motor..

Er det noe forsjell på temp på m50b25 om den sitter på en e36 eller e34 da? tror det er den blå på bilde der som er til temp måler i instrumenete og den svarte er til hjernen tar jeg ikke feil. Kan du bekrefte Azeton?

Skrevet
Vanntemp sensor ligger i toppen der..

Hvilken av de? Er den skrudd?

Er disse forskjellige på e34 og e36 forresten??

Ble litt usikker nå etter at jeg snakket med en annen som mente dem var like...

Skrevet

Nei tror ikke det. M50 er vel m50. Forsjellen tror jeg er bare er fra ene manifolden og luftfilterboksen andre siden + motorfester. Ja de er skrudd inn. Prøv sjekk online.etk.

Skrevet

Så likt ut på ETK og..

Men hvorfor viste temå nåla 1/4 varme uten at motor var startet i det heletatt??

Skrevet
Du kan kansje ha koblet ledningsnette ditt feil om du vet at motoren din var driftsvarm

Motorledningsnettet har jeg aldri tatt av motoren.., funket helt fint da motoren stod i e34'n.

Har kun koblet til jord, strøm og kontakten mellom motor og bil nett...

Motor hadde ikke vært startet i det hele tatt da nåla viser 1/4 varme ca..

Skrevet

Hmm, tipper at feilen vil være selve temp måler i bilen, ikke nådd driftstemp, feil med temp føler eller kobling på ledningsnett. Ut ifra dette kunne du kansje da sjekket om temp følere er ødelagt. Men sikkert noen som har mere peiling som kan si noe mere om det her inne.

Skrevet

Nå har jeg fått testet litt til.

Først satt jeg på tenninga og så på temp nåla.

Den gikk opp på ca 1/4, uten at bilen hadde vært eller forsøkt startet.

Tok tilfeldig ledningen av en av følerne under innsuger. Nr 2 fra front tror jeg det var. Og satt den på igjen. Skrudde så på tenninga, og temp nåla lå helt i bunn.

Deretter startet jeg bilen litt, og temå nåla var plutselig oppe på 1/4 varme igjen.

Etter en liten stund med motor av var den helt nede igjen..

Virker litt merkelig.., er vel enten feil med selve instrument-panelet, eller tempmåleren??

Har et annet instrument jeg kan teste med, men dette kommer fra 4er så turteller vil vise litt feil.

Men er det stor sjanse for at det er instrument? Eller tror dere det er føleren?

(Alt funket fint når motor stod i E34'n..)

• 2 months later...
Skrevet

Nå har jeg snakket med en annen som også har satt over en e34 motor med e34 elnett og hjerne i e36.

Han har også samme feilen med at tempnåla ligger på rundt 1/4 varme når motor er kald, og etter et par min viser temp måler at bilen koker..

Har tatt carsoft diagnose og fikk en feil mld på "instrument cluster" var noe med "oil temperature sensor voltage"

(Kan finne fra tekst fila fra diagnosen litt senere)

Noen som har tips om hva jeg kan gjøre??

Hadde vært greit å fått temp måler til å funke riktig :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...