Gå til innhold

Motor fusker og rare lyder fra brekket!!

kidneb
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde bilen min på diagnose på Autozentrum for et par uker siden og fant ut at veivakselgivern min var gåen. Byttet denne i dag og bilen var helt fin igjen. og i natt begynte det først med at det kom masse klikke-lyder fra brekket mens jeg kjørte. kommer klikkelyder hele tiden mens jeg kjører, kommer ikke no lyder når jeg står på tomgang. Litt senere girte jeg ned og skulle dra forbi en bil, og da begynte motoren og fuske. Hørtes ut som det var såpebobler i motoren eller no.

Noen som vet hva som kan være feil??

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det hørtes ut som såpebobler lurer jeg på om den kokte altså..

Har du sjekket nivå i frostvesken i det siste?

Har motoren blitt slapp? Sjekk olje for hvit guffe.. Er det mye røyk fra den? Bruker den mye kjælevæske? Kan være så mangt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har netopp hatt den på service og byttet både kjøleveske og olje. Bilen ryker faktisk en del, vertfall mer enn den skal. Den bruker også en del olje, men ikke noe kjøleveske. Det er ikke noe svetting fra motoren, den er knusk tørr. Så lurer på hvor det blir av oljen som forsvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har glemt å fortelle at det lukter svidd etter jeg har kjørt. også har det begynt å komme gale dunkelyder under bilen når jeg kjører.

ingen som vet hva det kan være?

Det er ikke lenge før jeg kjører bilen ut i fjorden nå! :x begynner å bli lei alle feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom motoren bruker olje og den fjusker, er det jo en liten sannsynlighet for at oljen kommer inn i kjølevannet. Gjorde det til meg forstår du, og da var det gul hvit guffe i kjøletanken og i slangene.. hadde problemer med at bilen kokte! Har bytta topppakningen, og her var grunnen at tullingene som hadde bytta den tidligere ikke hadde skrudd til boltene skikkelig så på en eller annen måte (sikkert på grunn av variebelt trykk i motor og kjølesystem) så har oljen blitt trykt inn i vannet istedenfor den almindelige måten der vannet kommer inn i olja.

Bilen går som bare det nå, uten problemer!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...