kidneb Skrevet Mars 14, 2009 Share Skrevet Mars 14, 2009 Hadde bilen min på diagnose på Autozentrum for et par uker siden og fant ut at veivakselgivern min var gåen. Byttet denne i dag og bilen var helt fin igjen. og i natt begynte det først med at det kom masse klikke-lyder fra brekket mens jeg kjørte. kommer klikkelyder hele tiden mens jeg kjører, kommer ikke no lyder når jeg står på tomgang. Litt senere girte jeg ned og skulle dra forbi en bil, og da begynte motoren og fuske. Hørtes ut som det var såpebobler i motoren eller no. Noen som vet hva som kan være feil?? Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kidneb Skrevet Mars 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2009 Nå har lydene fra brekket sluttet og motor fusker ikke lenger. Men motor har blitt veldig slapp.. føles som jeg har mistet 50 hk eller no :s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mars 14, 2009 Share Skrevet Mars 14, 2009 Hvis det hørtes ut som såpebobler lurer jeg på om den kokte altså.. Har du sjekket nivå i frostvesken i det siste? Har motoren blitt slapp? Sjekk olje for hvit guffe.. Er det mye røyk fra den? Bruker den mye kjælevæske? Kan være så mangt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kidneb Skrevet Mars 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2009 Har netopp hatt den på service og byttet både kjøleveske og olje. Bilen ryker faktisk en del, vertfall mer enn den skal. Den bruker også en del olje, men ikke noe kjøleveske. Det er ikke noe svetting fra motoren, den er knusk tørr. Så lurer på hvor det blir av oljen som forsvinner? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Mars 14, 2009 Share Skrevet Mars 14, 2009 Lekkasje i en oljedeflektor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kidneb Skrevet Mars 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2009 Hva og hvor er det?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Mars 15, 2009 Share Skrevet Mars 15, 2009 Sitter en gummiring rundt ventilstammen, den tetter for å ikke få olje ned i forbrenninga, om den blir utett kan det fort komme olje i forbrenningskammeret, motoren vil da ha litt oljeforbruk, og kansje ryke en tanke svart også. Eller ryker det mer hvitt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kidneb Skrevet Mars 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2009 Det ryker ikke svart... er mer hvit røyk. men olja kan vel ikke gå noe annet sted når motoren er knusktørr? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Mars 15, 2009 Share Skrevet Mars 15, 2009 Er vel innvendig lekkasje et sted da, toppakning, oljedeflektor/tettning. Må ikke lekke ut av motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kidneb Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2009 Jeg har glemt å fortelle at det lukter svidd etter jeg har kjørt. også har det begynt å komme gale dunkelyder under bilen når jeg kjører. ingen som vet hva det kan være? Det er ikke lenge før jeg kjører bilen ut i fjorden nå! begynner å bli lei alle feil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Warsteiner Skrevet Mars 18, 2009 Share Skrevet Mars 18, 2009 Dersom motoren bruker olje og den fjusker, er det jo en liten sannsynlighet for at oljen kommer inn i kjølevannet. Gjorde det til meg forstår du, og da var det gul hvit guffe i kjøletanken og i slangene.. hadde problemer med at bilen kokte! Har bytta topppakningen, og her var grunnen at tullingene som hadde bytta den tidligere ikke hadde skrudd til boltene skikkelig så på en eller annen måte (sikkert på grunn av variebelt trykk i motor og kjølesystem) så har oljen blitt trykt inn i vannet istedenfor den almindelige måten der vannet kommer inn i olja. Bilen går som bare det nå, uten problemer!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Warsteiner Skrevet Mars 18, 2009 Share Skrevet Mars 18, 2009 PS. ser foresten at du netopp har bytta kjølevæske så da er det vel kanskje lite trolig det jeg netopp beskrev.. De bør jo sett slik guffe da den ble bytta!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå