Gå til innhold

e36 320 kompressor - fjusking ved driftsvarm motor


Anbefalte innlegg

Skrevet

Motoren begynner å fjuske å harkle når den når den blir driftsvarm.

Hva er det som forårsaker det? Er det lambdaen som begynner å tulle pga høyere eksostemp eller er det pluggene? Har prøvd å koble ut lmm.

Jeg har bare skiftet til større dyser og satt på en progressiv bensintrykksregulator, men problemet var der før jeg gjorde det også.

Var ingen problemer før jeg monterte kompressor.

Kjører forresten med orginal hjerne. :)

Skrevet

Nei, har ikke chippet hjernen etter jeg satt i dysene og btr. Men der sitter en "sugechip" da.

Jeg tok å skrudde av coilene og sjekket pluggene nå isted. Der var litt olje i ett par av plugghullene og pluggene var litt våte av olje, så får ta å skifte tetningene.

Men tror ikke det er dette som er årsaken til fjuskingen/harklingen, for da hadde det vel vært et kontant problem og ikke bare på driftsvarm motor?

Skrevet

Dette er et kjennetegn til mange ting..

Som f.eks kam giver, veiv giver, temp giver osv osv..

Er enkelst med diagnose.

Si i fra vis du finner problemet, har en kompis med samme greiene. Bilen går som en klokke helt til den nærmer seg driftstemp, da begynner den å nykke å nappe litt pluss at det er vanskelig å dra den ut.

Når den er kald er det ingen problemer..

Ps.. Du skal være ekstra forsiktig med en sugechip i en kompressor mata motor, denne har da ekstra høy tenning noe som kan forårsake tenningsbank veldig enkelt!

Ta også kontakt vis du trenger en chip så du har et drifsikkert oppsett :)

Skrevet

Tok diagnosetest igår, men fann ikke ut noe :?

Umulig å dra den ut når den er driftsvarm ja, klarer såvidt 5000omdr.

Jeg må nok uansett ha en ny chip ja, tar kontakt på pm jeg :)

Skrevet
Dette er et kjennetegn til mange ting..

Som f.eks kam giver, veiv giver, temp giver osv osv..

Er enkelst med diagnose.

Si i fra vis du finner problemet, har en kompis med samme greiene. Bilen går som en klokke helt til den nærmer seg driftstemp, da begynner den å nykke å nappe litt pluss at det er vanskelig å dra den ut.

Når den er kald er det ingen problemer..

Ps.. Du skal være ekstra forsiktig med en sugechip i en kompressor mata motor, denne har da ekstra høy tenning noe som kan forårsake tenningsbank veldig enkelt!

Ta også kontakt vis du trenger en chip så du har et drifsikkert oppsett :)

Oh shit! :shock: Så det var det som skjedde med den forrige 330'n min.. :twisted:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...