Terje325i Skrevet Mars 15, 2009 Skrevet Mars 15, 2009 Motoren begynner å fjuske å harkle når den når den blir driftsvarm. Hva er det som forårsaker det? Er det lambdaen som begynner å tulle pga høyere eksostemp eller er det pluggene? Har prøvd å koble ut lmm. Jeg har bare skiftet til større dyser og satt på en progressiv bensintrykksregulator, men problemet var der før jeg gjorde det også. Var ingen problemer før jeg monterte kompressor. Kjører forresten med orginal hjerne.
Terje325i Skrevet Mars 15, 2009 Forfatter Skrevet Mars 15, 2009 Nei, har ikke chippet hjernen etter jeg satt i dysene og btr. Men der sitter en "sugechip" da. Jeg tok å skrudde av coilene og sjekket pluggene nå isted. Der var litt olje i ett par av plugghullene og pluggene var litt våte av olje, så får ta å skifte tetningene. Men tror ikke det er dette som er årsaken til fjuskingen/harklingen, for da hadde det vel vært et kontant problem og ikke bare på driftsvarm motor?
MotorViagra Skrevet Mars 15, 2009 Skrevet Mars 15, 2009 Dette er et kjennetegn til mange ting.. Som f.eks kam giver, veiv giver, temp giver osv osv.. Er enkelst med diagnose. Si i fra vis du finner problemet, har en kompis med samme greiene. Bilen går som en klokke helt til den nærmer seg driftstemp, da begynner den å nykke å nappe litt pluss at det er vanskelig å dra den ut. Når den er kald er det ingen problemer.. Ps.. Du skal være ekstra forsiktig med en sugechip i en kompressor mata motor, denne har da ekstra høy tenning noe som kan forårsake tenningsbank veldig enkelt! Ta også kontakt vis du trenger en chip så du har et drifsikkert oppsett
Terje325i Skrevet Mars 15, 2009 Forfatter Skrevet Mars 15, 2009 Tok diagnosetest igår, men fann ikke ut noe Umulig å dra den ut når den er driftsvarm ja, klarer såvidt 5000omdr. Jeg må nok uansett ha en ny chip ja, tar kontakt på pm jeg
Robbi3 Skrevet Mars 15, 2009 Skrevet Mars 15, 2009 Dette er et kjennetegn til mange ting..Som f.eks kam giver, veiv giver, temp giver osv osv.. Er enkelst med diagnose. Si i fra vis du finner problemet, har en kompis med samme greiene. Bilen går som en klokke helt til den nærmer seg driftstemp, da begynner den å nykke å nappe litt pluss at det er vanskelig å dra den ut. Når den er kald er det ingen problemer.. Ps.. Du skal være ekstra forsiktig med en sugechip i en kompressor mata motor, denne har da ekstra høy tenning noe som kan forårsake tenningsbank veldig enkelt! Ta også kontakt vis du trenger en chip så du har et drifsikkert oppsett Oh shit! Så det var det som skjedde med den forrige 330'n min..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå