Gå til innhold

Hjelp angående hjerne (ECU) E30 M20B20/B25

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en del hjerner fra facelift m20b20 liggende og noen chipper fra facelift m20b25. Kan jeg sette over disse chippene og hjernene vil fungere som m20b25 hjerner? Eller er hjernene generelt forskjellige?

Skrevet

Tror det skal gå helt fint jeg.

I følge info jeg har funnet på nettet så er hjernen i min e30 med m20b25 (facelift = motronic 1.3 = 3 raders kontakt) fra en e34 520. Dette var en hjerne jeg kjøpte på forumet her, og som fungerer helt fint. Sikkert noen som har gjort akkurat det du tenker på.

Skrevet
Tror det skal gå helt fint jeg.

I følge info jeg har funnet på nettet så er hjernen i min e30 med m20b25 (facelift = motronic 1.3 = 3 raders kontakt) fra en e34 520. Dette var en hjerne jeg kjøpte på forumet her, og som fungerer helt fint. Sikkert noen som har gjort akkurat det du tenker på.

Mulig jeg er litt trøtt her, men altså.. Du byttet ikke chippen? Bare satt over hjernen?

Skrevet

Chipen må byttes ja.

Men ellers kan du bruke hjernen fra b20.

Gjelder jo bare de b20ene som kom med motronic naturligvis, men det vet du sikkert.

Jeg har en 320 (facelift) med 320 hjerne + ledningsnett, 325 motor og 325 chip. Fungerer helt fint.

Skrevet

Chip gir data for forbrenning. Øvrig elektronikk er lik. B25 chip i B20 styreenhet, skal gå fint. Beror noe på produskjons nummer, men det husker jeg ikke i farten. Noen på bmwccn gjør det sikkert.

Skrevet

bare på m20b25 preface er det jo 4forskjellige enheter mener jeg å huske. er bosch motronic alle sammen,

m20b20 preface bruker jo L-jetronic. å detta er totalt forskjellig fra m20b25.

aldri prøvd detta selv, men det hørtes usannsynlig ut at det kommer til å virke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...