Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. jeg har ett spørsmål til folk som har litt erfaring med motorbygging.

har lest på forumet her at folk bruker 2,5 disel veiva i 2,5 bensin motor'n for å få 2,7 liters motor hvis jeg ikke tar helt feil.. ?

hvor mye modding må til for at dette skal fungere og hva er det som må gjøres?

og tåler den like høye turtall som bensin veiva?

mvh

Thomas

Skrevet

man bruker enten 2,4 diesel veiva (m21) eller 2.7 eta veiv. 320 råder, og stempler fra 88 og nyere om jeg ikke tar feil. må da slipe ned blokka 2mm pga. rådene er litt korte, eller kustom stempler som er 2mm høyere.

Skrevet

Er ikke det lett nok?

skal gjøre dette selv nå, må veiva slipes og poleres?

tåler mere siden veiva er smidd, i allefall dieselveiva, 2.7 eta veiva er ikke smidd

Skrevet
Er ikke det lett nok?

skal gjøre dette selv nå, må veiva slipes og poleres?

Ville abselutt gjort dette + balansering

tåler mere siden veiva er smidd, i allefall dieselveiva, 2.7 eta veiva er ikke smidd

Den er nitrert ikke smidd. og hvorav hvem er best er som smaken på baken veldig delt. finnes utallige diskusjonstråder ang dette men om du bruker 2.5e veiva så kommer du like langt som om du skulle brukt m21 diesel veiva. jeg bruker dieselveiva kun forde den er nitrert. ser på amrikanske forum at eta veiva er like ettertraktet.

noen bruker lett modifisert m50 veiv fra 3.0 om jeg ikke tar helt feil for få mellom 2.9 og 3.2liter utav m20.

finner oxo konverteringsett ferdig levert her bmw2002.com eller irelandengeneering.com

Finner mye om dette på e30tech.com

uansett lykke til, stopper kun på pengeboka dette;)

2.7 veiv 320 råder og gamle 325 stempler(9.7:1 org) gir ca 8.6:1 i komp.

2.7 veiv 320 råder og nye (kat) stemplene(8.8:1) gir ca 7.9:1 i komp.

Bruk 325i topp.

enda mere jeg fant i mappa mi:D

bilde..

w3n0pl3fog4b5j212vf0.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...