mropsahl Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 hei. jeg har ett spørsmål til folk som har litt erfaring med motorbygging. har lest på forumet her at folk bruker 2,5 disel veiva i 2,5 bensin motor'n for å få 2,7 liters motor hvis jeg ikke tar helt feil.. ? hvor mye modding må til for at dette skal fungere og hva er det som må gjøres? og tåler den like høye turtall som bensin veiva? mvh Thomas
bmw*327* Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 man bruker enten 2,4 diesel veiva (m21) eller 2.7 eta veiv. 320 råder, og stempler fra 88 og nyere om jeg ikke tar feil. må da slipe ned blokka 2mm pga. rådene er litt korte, eller kustom stempler som er 2mm høyere.
mropsahl Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Skrevet Mars 16, 2009 så det er den letteste måten å gjøre det på? da jeg har lest på på de innlegga som har vært her så har det virka så enkelt
Fixfax Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 Er ikke det lett nok? skal gjøre dette selv nå, må veiva slipes og poleres? tåler mere siden veiva er smidd, i allefall dieselveiva, 2.7 eta veiva er ikke smidd
Rotty Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 Er ikke det lett nok?skal gjøre dette selv nå, må veiva slipes og poleres? Ville abselutt gjort dette + balansering tåler mere siden veiva er smidd, i allefall dieselveiva, 2.7 eta veiva er ikke smidd Den er nitrert ikke smidd. og hvorav hvem er best er som smaken på baken veldig delt. finnes utallige diskusjonstråder ang dette men om du bruker 2.5e veiva så kommer du like langt som om du skulle brukt m21 diesel veiva. jeg bruker dieselveiva kun forde den er nitrert. ser på amrikanske forum at eta veiva er like ettertraktet. noen bruker lett modifisert m50 veiv fra 3.0 om jeg ikke tar helt feil for få mellom 2.9 og 3.2liter utav m20. finner oxo konverteringsett ferdig levert her bmw2002.com eller irelandengeneering.com Finner mye om dette på e30tech.com uansett lykke til, stopper kun på pengeboka dette;) 2.7 veiv 320 råder og gamle 325 stempler(9.7:1 org) gir ca 8.6:1 i komp. 2.7 veiv 320 råder og nye (kat) stemplene(8.8:1) gir ca 7.9:1 i komp. Bruk 325i topp. enda mere jeg fant i mappa mi:D bilde..
mropsahl Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Skrevet Mars 16, 2009 nå skjønner jeg litt mer men må man dreie av stempler også eller er det noe folk gjør for å få lavere komp?
Rotty Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 Om du skal turbolade så men da sviver de ned 88+cat stemplene pga de har tykkere tak;) skal du ha sugemotor trenger du ikke det
mropsahl Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Skrevet Mars 16, 2009 har ikke så store kunnskaper da det gjelder detta så jeg må jo spørre så takk for alle svar jeg fikk tror jeg har skjønt det nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå