x25Touring Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 Har handla en 1994 M3 med defekte instrumenter. Alt av lys og lamper virker, men er null liv i visere og tripp/km teller. Noe som har hatt liknende problemer tidligere? Lurer også på om jeg kan bruke instrumenter fra en anna E36 med 6-syl motor?
Glennski Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 Sjekk bakstykket på tenningslåsen. Du kan bruke instrumenter fra andre 6-syl-motorer ja
x25Touring Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Skrevet Mars 16, 2009 Har tenninga noe med instrumentene å gjøre?
Glennski Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 Har tenninga noe med instrumentene å gjøre? Det har den Du kan også sjekke om instrumentene fungerer ved å holde inne den knappen som du resetter triptelleren med og vri nøkkelen til første hakk. Da kjører den en selvtest, og alle viserene vil gå helt opp og så tilbake igjen. Hvis noen av viserene ikke følger med, så må du jo bytte instrumenter.
x25Touring Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Skrevet Mars 16, 2009 Har testa de på den måten, men fikk ikke noe liv i de. Men hvis jeg setter i instrumenter fra en anna 6-syl bil, så får jeg jo ikke oljetemp, men kan jeg flytte den over da? Stiller masse spørsmål her, men prøver bare å finne ut hvordan jeg kan komme ut av det billigst og enklest mulig
Glennski Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 Har testa de på den måten, men fikk ikke noe liv i de.Men hvis jeg setter i instrumenter fra en anna 6-syl bil, så får jeg jo ikke oljetemp, men kan jeg flytte den over da? Stiller masse spørsmål her, men prøver bare å finne ut hvordan jeg kan komme ut av det billigst og enklest mulig Oljetemp kan du fint flytte over ja. Er bare å bytte instumenter da
Bimmerchris Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 Det er vel som på andre e36`r. Loddepunktene på printcardet blir sprø og du får dårlig kontakt. Har dette problemet på min også. Enten så må du leve med det,eller levere det til noen som kan lodde for deg.
Glennski Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 Det er vel som på andre e36`r. Loddepunktene på printcardet blir sprø og du får dårlig kontakt.Har dette problemet på min også. Enten så må du leve med det,eller levere det til noen som kan lodde for deg. Er vel kanksje godt gjort at loddepunktene på alle målerene blir dårlig på en gang..?
x25Touring Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Skrevet Mars 16, 2009 Men kan det være at instrumentet har fått seg en "karamell"?
Bimmerchris Skrevet Mars 17, 2009 Skrevet Mars 17, 2009 Det holder vel at loddepunktet som går til jord blir dårlig for at dem kutter ut innimellom? Vet at dette er en svakhet på E36. Jeg har det på min,og kjenner flere andre som sliter med det samme. En jeg kjenner demonterte og leverte det til en tv-reperatør for 3-4 mnd siden. Han loddet over punktene og det har fungert fint siden.
x25Touring Skrevet Mars 17, 2009 Forfatter Skrevet Mars 17, 2009 Det holder vel at loddepunktet som går til jord blir dårlig for at dem kutter ut innimellom?Vet at dette er en svakhet på E36. Jeg har det på min,og kjenner flere andre som sliter med det samme. En jeg kjenner demonterte og leverte det til en tv-reperatør for 3-4 mnd siden. Han loddet over punktene og det har fungert fint siden. Men hva pleier å være symptomene på dette? Er det at ingenting virker, eller kommer de og går? Mine er helt døde med unntak av lampene som står i bunnen.
Bimmerchris Skrevet Mars 17, 2009 Skrevet Mars 17, 2009 Det kan visst være begge deler. På min så er det bare dårlig kontakt og da spretter de fram og tilbake innimellom. Har også hørt om tilfeller der de har vært helt døde. Loddepunktet ryker vel tilslutt og da vil dem jo dø helt.
x25Touring Skrevet Mars 17, 2009 Forfatter Skrevet Mars 17, 2009 Det kan visst være begge deler.På min så er det bare dårlig kontakt og da spretter de fram og tilbake innimellom. Har også hørt om tilfeller der de har vært helt døde. Loddepunktet ryker vel tilslutt og da vil dem jo dø helt. Ja, det er jo sant. Vil ødelagte loddepunkter være synlige hvis jeg åpner instrumentet?
Glennski Skrevet Mars 17, 2009 Skrevet Mars 17, 2009 Det kan visst være begge deler.På min så er det bare dårlig kontakt og da spretter de fram og tilbake innimellom. Har også hørt om tilfeller der de har vært helt døde. Loddepunktet ryker vel tilslutt og da vil dem jo dø helt. Ja, det er jo sant. Vil ødelagte loddepunkter være synlige hvis jeg åpner instrumentet? Hvis du ser på printkortet bak instrumentene, vil du se alle loddepunktene.
x25Touring Skrevet Mars 17, 2009 Forfatter Skrevet Mars 17, 2009 Har åpnet mitt nå, men kan ikke se at noe er galt. Begynner å lure på om problemet kan ligge et anna sted. Selger av bilen sier at det døde like etter at han hadde hatt problemer med alarmen. Det er en uoriginal alarm, og han sier han måtte bytte en sikring da alarmen begynte og tulle. Like etter det døde instrumentet. Mulig det bare er tilfeldig??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå