Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens, veit det er mange forskjellige måter å senke kompen når man skal overladde litt men kva er evt den beste måten uten å bruke masse penger?

Veit mange dreier stempela men om dette holder i lengda? Kva med MLS pkn, veit den er vanskli å få tett men er dette meir driftsikkert?

Har og hørt om att folk bruker 2 originale topp pkn i tilegg til att dei får lagd seg en pkn i stål som dei legger imellom?

Håper på tips :)

Takker for svar :)

Skrevet
Kjøre på E85? E85 kan dog være litt vanskelig å få tak i her i norge...

Er vel en del ombygging for å kunne kjøre på dette?

Skrevet

dreie ned stempler går fint. dreide ned stempla mine 3mm (preface motor) endte opp med 8.6:1 i komp mener jeg det var. bruker du kat stempel å dreier av like mye får du 8.1:1 i komp.

3mm går fint med tanke på squish arealet, samt at du har igjen rundt 5mm gods. nok i massevis så lenge du holder deg unna tenningsbank :)

Skrevet

absolutt noe å satse på ;) veit flere har fått bra resultater i benken me org innmat og kun senket komp med å ta av litt på stempla. vært i kontakt med flere i sverige som anbefalte meg å gå den veien hvis man ikke hadde planer om smidd innmat. men har ikke fått testa selv ennå, da motorn min ikke er helt ferdig ennå :P

Skrevet
absolutt noe å satse på ;) veit flere har fått bra resultater i benken me org innmat og kun senket komp med å ta av litt på stempla. vært i kontakt med flere i sverige som anbefalte meg å gå den veien hvis man ikke hadde planer om smidd innmat. men har ikke fått testa selv ennå, da motorn min ikke er helt ferdig ennå :P

Oki, eg skal ta ut motor og gir ikveld tenkte eg :) Gleder meg som en unge, skal og ta alt av rust denne gangen..Vil ha det strøkent ;)

Skrevet

det er det bare å gjøre vettu :) greit å dekomprimere litt.. har ikke vurdert pianotråd i samma slengen a? da går det jo an å kjøre på litt trykk me org pakning uten at du trenger å bekymre deg for det hvertfall :)

Skrevet

Andre planer kjem etter kvert som dei bli gjennomført :) Det meste er usikkert enda ;)

• 3 years later...
Skrevet

Hey hey! vurderer turbo selv på en M20B25 motor med 8,27bar i komp. det går fint og sette turbo på det? en som snakka om at det burde være 10-11 bar..

så dette var en veldig gammel tråd men jeg prøver:) håper på svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...