Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Skal bytte hjullager bak på min e36 og ringte til merkeverksted for og høre vilken pris dei tok for og bytte det.

Dei skulle ha 4940kr for alt.

Men de eg ikkje heilt forstod var at dei anbefalte og skifte nav.

Navet er jo ikkje skadet og er jo heller ikkje vansklig og ta av den delen av lageret som sitter i gjenn på navet.

Har byttet hjulager en god del ganger før da eg hadde verktøy og plass og stå,men har ikkje skiftet på bmw før.

Så om noen andre her har byttet de, så lurte eg på om de trengs noen form for spesialverkøy og om de virkelig er nødvendig og bytte nav.

Takker for alle svar :D

Skrevet

Er det noe spesielt som bruker og ver knølete da? er ikkje de bare og få vekk bremser,drivaksel også løyse den nedre bærearmen.

Ta bort låseringen og så trykke skjiten ut? :P

Skrevet

Jo, stort sett det det har vært når jeg har bytta. Forøvrig har jeg fått priser på ca 2 lapper kun for hjullager bytte på merkeverksted. Navet ble bytta bak på en tidligere bmw, Men da var det ekstremt rustent. Så at det lønner seg ser jeg ingen logikk i.

Skrevet

Kjøp et nav hos koed, koster ikke all verden for et slikt der. Bytta nettopp ene navet foran på min da lageret var gåent, like greit å bare bytte alt når du er igang. Dette er dessuten en ganske enkel jobb, brukte selv rundt en time da jeg gjorde det første gangen.

Du må også ha en 46mm kopp for å skru av senterbolten som holder navet på plass.

Skrevet

Hadde eg hatt verktøy og plass og skru hadde eg gjort de selv, men siden eg ikke har de så blei de verksted på meg gitt :P

Ringte til et lokalt verksted i dag der eg fikk en pris på 3000kr totalt med lager.

Synest ikkje prisen var så gale. Med tanke på de er en 92mod så kan jo de ver at de blir en plage og få alt til og gå som smurt :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...