Frode_E30 Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Har en e34 med som register kjea røk på. Har tenkt å bytte motor, men kan det hende at det bare er noen bøyde ventiler? Forrige eier sier han kjørte meget rolig da det skjedde. Er det mye jobb å plukke av toppen på disse? Har aldri gjordt det på en m50 motor..
bimmer 3 Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 faen røyk register kjede, hvordan har det skjedd a? kjørt uten olje, eller har kjerre rusla rumdt jorda noen ganger hehe. nei er ikke all verden med jobb å skru av toppen. men jeg hadde heller fått tak i en ny motor
Winther Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Hvor langt den har rullet er veldi viktig å vite i denne sammenhengen
Rogeren Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Er nok en liten skog med bøyde ventiler, finn deg en komplett topp med ventiler i, de må da gå billig... Jeg har en, men den må planes. Går for en tusing, pluss evt frakt. Du trenger og registerdeler, gå for hele pakken med strammeskinner, føringer, og hele rukkelet. Hvis motoren din ikke er/var bra ellers, så finner du en annen motor. Om den var meget bra, og ikke brukte olje og vann, så kan det være like greit å fikse den. Da vet du hva du har. Du vet ikke hva du får når du kjøper brukt. Er ganske lett å skru på disse motorene i e34. Toppen er av på et par timer når du ikke skrudd på disse før.
Frode_E30 Skrevet Mars 19, 2009 Forfatter Skrevet Mars 19, 2009 Takker for svar! Motoren er helt 100% ellers. Gått "kun" 230k. Ingen svetting, ingen tikking, ingen oljeforbruk heller. Bil er voksenkjørt fra den var ny. Er tross alt en touring. Det beste hadde vel vært å fått på ny topp, evt bytte ventiler siden motoren er så bra som den er. Men lurer litt på hvordan man egentlig demonterer selve kjea?
Rogeren Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Før eller etter du har fått av toppen...? Du må av med dekslene i fronten av motoren, reimhjul på veiv, vannpumpe, +++ Er litt skruing, men ikke noe pes!
Rogeren Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 Det kommer an på hvilken modell det er. Og du ser det med en gang du åpner panseret... klump foran på toppen = vanos. Toppen flat i forkant = nonvanos.
Frode_E30 Skrevet Mars 22, 2009 Forfatter Skrevet Mars 22, 2009 Det kommer an på hvilken modell det er. Og du ser det med en gang du åpner panseret... klump foran på toppen = vanos. Toppen flat i forkant = nonvanos. Klump foran mot radiatoren? Har du et bilde det vises på?
Frode_E30 Skrevet Mars 22, 2009 Forfatter Skrevet Mars 22, 2009 Hvilken av disse delene trenger jeg hviss jeg overhaler toppen/kjøper ny topp?
Fliid Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 Hvilken av disse delene trenger jeg hviss jeg overhaler toppen/kjøper ny topp? Reg havari, da bytter du alt til regkjede. http://nettbutikk.gsbildeler.no/bilder/16697.gif 1. 7. 13. 15. http://nettbutikk.gsbildeler.no/bilder/8934.gif Om kun reg har havarert, så ser jeg ikke den store grunnen til at du trenger og bytte noe på foto nummer 2. Inspiser nøye, du kan bytte strammer til kamdrevene, for morro skyld, siden du er oppe med alt sammen. Inspiser drev nøye etter skavanker osv. Er vel strammeren som har gått til helsike og kjede har raslet, for så å ryke. Slitasje på drev er da ikke utenkelig.
Olelink Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 Hvilken av disse delene trenger jeg hviss jeg overhaler toppen/kjøper ny topp? tja, stort sett det meste når du er igang
Frode_E30 Skrevet Mars 28, 2009 Forfatter Skrevet Mars 28, 2009 Da var toppen av, det endte med 18 bøyde ventiler.. m50b20 topp ønskes kjøpt
HerrFlick Skrevet Mars 28, 2009 Skrevet Mars 28, 2009 Sikkert et dumt spørsmål, men hva er forskjellen på motorer med og uten registerreim? Jeg har en 520i - 98, og den har vel ingen slik?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå