Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du har ingen registerreim nei, du har registerkjede.

Forskjellen ligger i ordet. Registerkjede trenger normalt ikke byttes.

Skrevet

Har ikke helt oversikt over dette, eldre biler har som regel registerreim ja, men også litt nyere biler kan ha det.

De fleste motorene fra m50 og opp fra BMW har vel registerkjede.

Skrevet
Sikkert et dumt spørsmål, men hva er forskjellen på motorer med og uten registerreim? Jeg har en 520i - 98, og den har vel ingen slik?

Den har kjede, som motoren omtalt i tråden her. Det er veldig sjelden at kjeden ryker, og den har ikke spesifiserte skiftintervall, noe en registerreim har.

Trådstarter: Sjekk om koed har brukte ventiler...? Så handler du resten der med det samme...? Er ikke mange som slår de på pris...!

Skrevet
Sikkert et dumt spørsmål, men hva er forskjellen på motorer med og uten registerreim? Jeg har en 520i - 98, og den har vel ingen slik?

Den har kjede, som motoren omtalt i tråden her. Det er veldig sjelden at kjeden ryker, og den har ikke spesifiserte skiftintervall, noe en registerreim har.

Trådstarter: Sjekk om koed har brukte ventiler...? Så handler du resten der med det samme...? Er ikke mange som slår de på pris...!

Kan høre med koed ja, men det beste er vel ny komplett topp og nytt komplett register.

Hadde du topp til salgs?

• 2 weeks later...
Skrevet

Nei, den har ikke registerreim, men registerkjede. Kjedene holder lenger, har hørt at de kan holde så lenge som 400k km uten bytte. På biler med registerreim må denne byttes med jevne intervaller for å forhindre motorhavari.

Skrevet

Hei Frode takk for sist selv om du neppe kjenner meg igjen før du ser meg :P Har en m50b20 uten vanos stående på pall utenfor huset du kan få pelle det du ønsker av. Kan ikke garrantere for tilstand på toppen men motoren gikk nå når den ble pella ut av bilen.

Skrevet

Nei, den har ikke registerreim, men registerkjede. Kjedene holder lenger, har hørt at de kan holde så lenge som 400k km uten bytte. På biler med registerreim må denne byttes med jevne intervaller for å forhindre motorhavari.

jeg har en m50b25 som har gått 480.000 å er ikke et eneste pappir i bilen om bytte av reg kjede å all anen historik er der så den holder 400k lett;)

men jeg vuderer å bytte kjede før den kjøres noe mer;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...