Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er min 120d inne til "oppdatering" av programvaren til styringsenheten. Noen som har noen erfaringer med dette? Regner med den blir ganske spretten nå, da den var ganske rask fra før av. Bilen min har samme motor som i 320d e90, men det vet nok de fleste. Noen som har chippet og har noe å dele?

Skrevet

Fattern chippa sin e46 320D, jeg mener å kjenne noe forskjell vertfall :)

Kommer an på blant annet hvilken leverandør osv du bruker, og hvordan den programmeres selvsagt! Gi oss gjerne en lyd på hvordan resultatet blir ;)

En liten 1-serie bør jo føles rimelig kjapp med en chippa 2-liter D under panseret da;)

Skrevet

Da var bilen henta. Merker stor forskjell faktisk. Går noe grusomt, kan drivverk og turbo virkelig tåle dette? Fyren på verkstedet sa at chippinga er bygd opp slik at bilen skal klare å tåle dette over lang tid uten at det sliter noe særlig mer enn vanlige påkjenninger.

Antispinnen slår inn stadig vekk ved fullt gasspådrag. Fyren på verkstedet sa at jeg fikk litt over 200 hk og 400 nm. Kan si at dette merkes. Synes også å merke at motoren går roligere og at den har en annen lyd på tomgang. Kan dette stemme? Håper noen kan hjelpe meg og svare meg litt her.

Skrevet

jeg chippet den på kristiansand bilverksted men det er mange som tilbyr denne tjenesten. bare hør med verksteder rundt deg.

testen selv en 118d med chip før jeg kjøpte min 120d. Vil si at den var temmelig sprek selv om den ikke helt er på samme nivå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...