bimmer 3 Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 noen som veit hvordan releet til bensinpumpa fungerer? det er strøm inn på 3 av ledningene, men på den som går ut til sikringen å pumpa er det ikke strøm, er det ecun som jorder?
AlXz Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Funker vel som et helt vanlig rele? Hvis du tar ut rele-et og leser talla under på rele-et så er det vel som følgende: (står andre tall på kontakta tror jeg) Jordinga kommer gjennom jordinga til motor-ledningsnettet mener jeg. Hadde nettop en feil med dette selv, hvor jeg ikke hadde jordet motor-ledningsnettet 86: Kommer vel fra hjernen. Styrestrøm til rele.85: Jording. (Motor ledningnsett ?)30: Spenning fra sikringsboks. Direkte strøm inn.87: Spenning ved drift. (ved strøm inn på 86, kommer fra 30)
bimmer 3 Skrevet Mars 19, 2009 Forfatter Skrevet Mars 19, 2009 hehe har splitta hele el-nettet, det er ingen som går til jord, så lurer på om ecun jorder, altså den som styrer releet? hmm
AlXz Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 hehe har splitta hele el-nettet, det er ingen som går til jord, så lurer på om ecun jorder, altså den som styrer releet? hmm Du må vel koble jord direkte til en av polene på rele-et? Hjernen gir rele-et styrestrøm som slår det på.. Er vel på denne måten det funker ca??
bimmer 3 Skrevet Mars 19, 2009 Forfatter Skrevet Mars 19, 2009 hmm ja trodde det trenkte jord jeg å, men ingen av ledningene får til jord, jævelig rart
Sir Hofstad Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Pumperele er vanlig 87. 85 får signal fra ECU. 86 fra motorstyringsrele. 30 har B+ konstant. 87 gir spenning til pumpe over sikring 18.
bimmer 3 Skrevet Mars 19, 2009 Forfatter Skrevet Mars 19, 2009 rart det releet ikke slår inn da, det er jo spenning inn på 3 av stikkene, men ikke ut til pumpa. har prøvd flere rele oxo
bimmer 3 Skrevet Mars 19, 2009 Forfatter Skrevet Mars 19, 2009 neinei hehe, er bare litt lei nå, er jo ikke noe som går den rette veien
AlXz Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Prøvd et annet rele?? Skulle sett bensinsølet her når jeg fikk liv i pumpa mi
Olelink Skrevet Mars 20, 2009 Skrevet Mars 20, 2009 rart det releet ikke slår inn da, det er jo spenning inn på 3 av stikkene, men ikke ut til pumpa. har prøvd flere rele oxo Skal ikke være spenning inn på 3 av stikkene. Det skal være 4 stikk og 2 av dem skal ha spenning når tenninga står på. nr 30 og nr 86 skal ha 12 volt med tenning i possisjon 2 MEN ECU jorder ikke styrestrømmen nr 85 før du har vridd til start possisjon. derfor vil ikke pumpa gå før du prøver å starte bilen. Det du kan gjøre er å legge en lask fra nr 85 til jord, da skal pumpa gå hele tiden i tennings possisjon 2. 85 jorder via ECU 86 er +12V styrestrøm fra DME relè (ECU relè) 30 er +12V tilførsel til motor fra batteri og sikkring 18 87 går til pumpe motor i bensin tank
bimmer 3 Skrevet Mars 20, 2009 Forfatter Skrevet Mars 20, 2009 ok, men rart det ikke slår inn før du prøver å starte bilen, på 320en aktiviserer releet når du skrur på tenninga, når så stopper det etter 3 sek. men da er det ikke likkt da på 320 å 325:)
bimmer 3 Skrevet Mars 20, 2009 Forfatter Skrevet Mars 20, 2009 da er det sikkirt nor galt med ecun da siden den ikke jorder hmm
AlXz Skrevet Mars 20, 2009 Skrevet Mars 20, 2009 Du har en 328 vanos motor med 325 lednnett og hjerne?? Er dette en vanos hjerne??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå