Wazu Skrevet Mars 19, 2009 Share Skrevet Mars 19, 2009 Heisann. Kjøpte meg noe senkegreier her forleden, men er litt usikker på om det passer på min 91 mod 316 sedan, da jeg ikke fikk med noe papirer eller særlig informasjon om delene. Så vidt jeg skjønner er det noe forskjeller på biler produsert før og etter 92, men om det kun gjelder fjærbeinet, eller fjæren også aner jeg ikke, så håper noen her kan ta en titt på bildet og forklare meg om de passer min bil, eller hvordan jeg kan finne ut av det. Er også litt usikker på hvilke fjærer som skal hvor, så litt hjelp der hadde og vært greit. Tror de gule skal foran på demperen evt, og de løse røde skal bak. De montert på fjør skal foran. slenger med bilde: Er også usikker på hvor mye de senker, er vel gjerne litt vanskelig for dere å vite, men er jo lov å håpe. På felgene står det følgende: Røde som sitter på demperen: Jamex 100530 F Røde som ligger løst: 100464 Gule som ligger løst: Apex 20-10601 VA 100/02 Sleve demperne står det Al-ko top road gas, 3044IG, 20315052 All hjelp her hadde vært til stor nytte. På forhånd takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wazu Skrevet Mars 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2009 ok, har søkt litt rundt nå, og hvertfall funnet følgende innpå Apex sin side: E36 6-cyl. models, all incl. Coupe, Cabrio E36 06.92 / 04.98 20-1060/1 40 mm Så da er den gule fjæren altså 40mm senk til Modeller til -92 med 6'er i, og passer ikke min. Da er jo det en viss sjangse for at resten av delene også er til bil med rekkesekser, men har ikke funnet noe annet info om de andre delene, så hvis dere kan hjelpe der hadde det vært flott. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
diesel_luring Skrevet Mars 19, 2009 Share Skrevet Mars 19, 2009 jo det passer med det vil bli stivere enn det som var tenkt for din bil, jeg har dempere og fjærer fra e46 m3 på min e46 316 touring. det er bare å montere på, du skal ha de røde bollete fjærene bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogeren Skrevet Mars 19, 2009 Share Skrevet Mars 19, 2009 På bilen din er det feste for stab-lenker på demperhuset foran? Da passer ikke disse bolt on, du må bytte til korte lenkearmer som går ned i bærearmen. Topplagringen på demperen er og forskjellig, med forskjellig diameter på fjærskålen osv, men ser du har med topplagringer på disse fjærbenene, bruk dem, så passer det. Bak er det uansett likt. De løse røde fjærene skal bak. Om de er til 6'er gjør ikke så mye, men de vil senke mindre enn oppgitt. Jamex senker vanligvis mer enn oppgitt, og er i tillegg for myk spør du meg! Og de gule fjærene er vel såvidt jeg leser fra innlegget til 6'er bil mellom -92 og -98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå