Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

først og fremst så er det sikkert mange tråder om dette , men jeg har problem med og finne de ,så lager en tråd istede.

bilen jager av og til jævli på tomgang 500 - 1500 rpm .bilen drar dårligere og bensin forbruker har økt fra 0,9 til over 1,5l+ på langkjøring for eks på e6 i 120 så funker det ikke få den under 1,5l på mila.

men som jeg godt husker jeg kunne kjøre i120 på 0,9l mila for ikke lenge tilbake..

er snakk om en e34 .

lurer på om hva annet det kan være hvis detikke er lmm som sikkert mange vill ha sakt . tomgangregulatern? hmm vil den gjøre så bilen bruker en 0,5 l ekstra pr mil.

har prøvd og kjøre bilen uten lmm "pluggen" plugget i (nødmodus prog) antar jeg. Du kunne høre at det kjedde no i oppførselen på motoren men den jaget like mye og bensinforbruket er nå oppi 2,5l pr mil .

av og til funker bilen fint . normalt bensin forbruk,bra drag i hele registret +et lite kick når man passerer 4500rpm Ca..

funker det og reparere en lmm? vaske \rense\fixe?

symptone: høyt bensin forbruk.. dårlig drag. tomgangen jager.

men av og til er alt Ok.

spør hvis dere lurer på no.

Skrevet

ja =) har hørt jaging på turtall kan komme av falsk luft for eks i den gummi belgen som kommer etter lmm , som har sprekt eller blitt morken.. eller en vakum slange? nå vet ikke jeg om bmw har vakum slanger. uasnett så virker gummin min ganske hel og pen.

Skrevet

ok,ska ta en titt på tomgangsregulatorn, men kan denne gjøre så bilen drar dårligere eller bruker mer bensin, da den bare justerer tomgangen :) men ska ta en titt

Skrevet

joda, du har vacum slanger på bilen din:)

noen sier at et triks for å finne lekasjer på vakumslanger er å spraye startgass på det område du mistenker er lekk, i noen tilfeller vil da motoren stige litt på turtall (dersom der er lekasje)

men om dette faktisk fungerer har jeg aldri testet.

mest av alt tror jeg at det er Lmm/lambda som er hovedproblemet ditt her dessverre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...