Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet hva klaringen på løfterene på disse skal være?

jeg vet at motoren skal tikke, at den har gjort det siden den var ny, men jeg betviler at det skal være så mye som hos meg, så jeg hadde et håp om at noen vet hva klaringne skal være, så jeg kunne fått dempet tikkingen litt hvertfall :D

Skrevet

er også et triks å skifte de "rullene" som du justerer ventil klaringen på dersom de er like gamle som motoren...

veit ikke om jeg kan kalle det ruller, men det er det er vertefall den "ovale" skiven som bestemmer ventil klaringen som kan skiftes ut.

jeg hadde også M20 i e-34 min, justerte ventiler ofte en stund, går ut i fra at de rullene returnerer til den gamle stillingen etter X anntall sviv på motoren.

byttet rullene, og motor tikket vesentlig mindre

Skrevet

"Ruller" = eksenterhjul, tikkingen blir du jo aldri kvitt på M20, er jo dysene som tikker. Tikker det mer enn vanlig må en jo justere ventilene. Men er 0,30 blitt benket da? Kontra 0,25. Mener at placebo spiller inn i dette her.

Skrevet

om man øker ventil klaringen fra 0,25 til 0,30. så vil man jo teoretisk få litt mindre løft. kan dette være effekt økende? det tror ikke jeg. hadde det vært minsket klaringen til 0,20, så hadde jeg skjønt det.

en annen ting er jo at det er større klaring på 0,30, så da er jo sjangsen for tikk enda mer tilstede.

Skrevet

Var Ballder, Propan eller en av de gutta som har peil som mente det.

Kan bruke søkefunksjonen på det.

Selv justerer jeg ca 0,27mm.

(Men jeg drar også andre moment på topp enn BMW sier :D )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...