ojstejn Skrevet Mars 19, 2009 Share Skrevet Mars 19, 2009 Har et lite problem med min m50b20 motor (fra en e34 i en e36 nå) Den vil ikke starte, bare kinner! Alle lys og instrumentene inni lyser og slikt, den viser liksom ikke noe tegn til å starte, bare kinner! Noen tips til hva det kan være? Diagnose-test hadde sikkert vært fint, men har desverre ikke tilgang på dette.. Ellers så er veivakselføleren framme littegrann bøyd/skadet, kan dette være nok? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennski Skrevet Mars 19, 2009 Share Skrevet Mars 19, 2009 Første bud er jo å sjekke om det kommer bensin frem. Sjekk pumpa først. Evt relè og sikring til denne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Mars 19, 2009 Share Skrevet Mars 19, 2009 Ellers så er veivakselføleren framme littegrann bøyd/skadet, kan dette være nok? Usikker, men noen sa iallfall til meg at: "manglet eller var denne defekt ville jeg aldri få start på motoren". Koed har fine priser på denne om dette er feilen og har tid vente ei uke. Brukt tror jeg blir umulig fordi denne har tendens til bli ødelagt under demontering. Har du nettop bytta eller har motoren gått tidligere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ojstejn Skrevet Mars 20, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 20, 2009 Motoren som jeg har satt inni, har vært igang før ,men ikke i mitt eie. Bytta til en mye mindre skada veivakselføler nå, denne er bare en liten liten skade på nederst, på sida. Enda så har jeg ikke fått noe fremgang, bensin kommer ikke frem når jeg vrir om. Hvilke releer og sikringer er til bensinpumpa? Siden jeg mest trolig IKKE får start på denne dritten innen helga er slutt, så skal jeg prøve og få tak i en diagnosetester i løpet av neste uke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmer 3 Skrevet Mars 20, 2009 Share Skrevet Mars 20, 2009 har du bytta ecu? ell-nettet? det blå releet er til bensinpumpa, å sikring nr 17 (18) er til pumpa 15A blå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Mars 20, 2009 Share Skrevet Mars 20, 2009 E36 eller e34 motorledningsnett? Satt akkurat inn en e34 m50b20 motor selv i e36 med e34 motor elnett. Tror fargen på rele-et kan variere noe.. Hadde problemer med bensintilførselen jeg også, var en kabel som ikke var ordentlig jordet eller rele-et (byttet det samtidig). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ojstejn Skrevet Mars 20, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 20, 2009 På e34 motoren så har jeg satt på et e36 ledningsnett (til 320i'n). Bytta bare følere og kontakter rundt om på motoren til de som var på 320 motoren. ECU er fra e36. Stikker ut og strammer alle jordinger jeg da, se om det hjelper.=) Rele må jeg vel bestille nytt fra Koed elns? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Mars 20, 2009 Share Skrevet Mars 20, 2009 På e34 motoren så har jeg satt på et e36 ledningsnett (til 320i'n). Bytta bare følere og kontakter rundt om på motoren til de som var på 320 motoren. ECU er fra e36.Stikker ut og strammer alle jordinger jeg da, se om det hjelper.=) Rele må jeg vel bestille nytt fra Koed elns? Har flere like rele-er i sikringsboksen f.eks? Hadde en annen bil å ta fra jeg.. Evt kan du jo koble direkte midlertidig.. Fra 30 til 87 på rele-sokkelen. (Gir da 12v til pumpe gjennom sikring) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ojstejn Skrevet Mars 20, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 20, 2009 Hm. Det virker som et større problem egentlig, det skjedde ikke noe ved bytte av releer, hadde 2 andre liggende og sikringene var hele. Det hadde vært kjekt med en diagnosetester, ASAP. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ojstejn Skrevet Mars 21, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2009 Ny oppdatering! Bensin kommer fram til dysene når jeg kobler om releet. Strøm kommer fram til coilene iaf. Ellers så tenner ikke motoren! Noen som har noe tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Mars 21, 2009 Share Skrevet Mars 21, 2009 Årsmodell kommer motor fra? Er ikke noe startsperre?? Når du kobler direkte slik setter du strøm rett på pumpa, så er ikke merkelig at det kommer bensin fram Om den fortsatt ikke starter så er det nok noe med styringen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mars 21, 2009 Share Skrevet Mars 21, 2009 Ny oppdatering!Bensin kommer fram til dysene når jeg kobler om releet. Strøm kommer fram til coilene iaf. Ellers så tenner ikke motoren! Noen som har noe tips? Halt litt.. Du sier strøm kommer frem til coilene ellers tenner ikke motoren.. Vil det si at motoren tenner også stopper igjen? Jeg vil kanskje prøvd å bare tatt av minuspolen på batteriet i 30 min.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ojstejn Skrevet Mars 21, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2009 Halt litt.. Du sier strøm kommer frem til coilene ellers tenner ikke motoren.. Vil det si at motoren tenner også stopper igjen? Jeg vil kanskje prøvd å bare tatt av minuspolen på batteriet i 30 min.. Kanskje litt feil skrevet av meg da, men jeg mente at motoren ikke starter, men at det kommer strøm OG bensin frem. Bare motoren som kinner! Årsmodell kommer motor fra? Er ikke noe startsperre?? Årsmodell på motor er '93 Trukke det er noe startsperre. Når du kobler direkte slik setter du strøm rett på pumpa, så er ikke merkelig at det kommer bensin fram. Ja, men dette er første gang jeg har fått bensin frem! Når jeg vrir om tenninga og prøver og få start, så kommer det ikke noe bensin frem shø. Dette er da når jeg bruker rele. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå