Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Skal mest sannsynlig se på en E30 coupe med M50b25 motor i...har enda ikke sett nøyaktig på bilen..

Men ryktene går at den flytter seg enormt bra og har diff brems som funker enormt bra opp imot dette..

Det eg lurer litt på er kordan er dette og bygge i en e30? er det mangen som har gjort dette? og kordan er det og få slikt godkjent? Og ka bør eg se etter ved E30 2 dørs coupe rundt 88-90.. Bilen var en orginal 316 :lol: mere vet eg ikke..har ikke fått sett på den enda..men er en bil som er innenfor bekjentskap.

Når det kommer til E30 er eg ikke så dreven og har litt lyst på denne som en grom prosjekt bil..Så ka bør eg se etter?

Vet disse kan ruste noe jævelig så det ser eg jo seff etter og bilen er langt fra strøken etter slik eg har oppfattet.. hva er noe slikt verdt? vet bilder sier mere en 1000 ord men eg har ikke det..men en plass rundt 20-30 er det noe som er fornuftig selv om det ikke er godkjent og det er endel karroseri arbeid? eller er det alt for mye?

Mvh Raymond og takker for alle svar..

Skrevet

Først og fremst, hvis du sier bilen er en original 316 bør du sjekke opp om bremsene og understell er byttet til 325i. Dette sjekkes ved at det ikke er trommelbrems bak men skivebremser og at fjørbeina foran er 51mm. Hvis dette ikke er gjort bør det gjøres med den motoren under panseret. Og for godkjenning MÅ du ha det. Godkjenning med 325i bremser/understell og m50b25 er mulig. Har lest om flere inne på div. forum som har gjort dette. Men det krever jo en del arbeid og papirer.

Ellers angående ombyggingen kan du jo sjekke hva som er blitt brukt av mellomaksling, radiator, girsystem, eksos, bremsekraftforsterker og kjølevifte. Da alt dette somregel må modifiseres. Hva som er anbefalt finner du i mange tråder her inne på forumet og på div. nettsider. Du bør også sjekke hva som fungerer av div. funksjoner som check control(olje-nivå) og om temperaturmåleren viser rett. Da det må brukes tempføler fra en m20 motor for at denne skal vise korrekt.

Rust finner du under teppet foran, under batterkassen bak, reservehjulbrønn, hjulbuer, kanaler, jekkfester, dører osv. Bare å lete!

Håper dette hjelper deg til å sjekke opp den bilen du skal se på :D

Hva den er verdt er vanskelig å si uten bilder!

Skrevet

Er også en stor fordel, om bilen har servo styring. E30 med M50 er super morsomt å kjøre.

Lykke til med kjøpet. Og om bilen ikke er et vrak, så er 20-30 en grei pris.

Skrevet
Først og fremst, hvis du sier bilen er en original 316 bør du sjekke opp om bremsene og understell er byttet til 325i. Dette sjekkes ved at det ikke er trommelbrems bak men skivebremser og at fjørbeina foran er 51mm. Hvis dette ikke er gjort bør det gjøres med den motoren under panseret. Og for godkjenning MÅ du ha det. Godkjenning med 325i bremser/understell og m50b25 er mulig. Har lest om flere inne på div. forum som har gjort dette. Men det krever jo en del arbeid og papirer.

Ellers angående ombyggingen kan du jo sjekke hva som er blitt brukt av mellomaksling, radiator, girsystem, eksos, bremsekraftforsterker og kjølevifte. Da alt dette somregel må modifiseres. Hva som er anbefalt finner du i mange tråder her inne på forumet og på div. nettsider. Du bør også sjekke hva som fungerer av div. funksjoner som check control(olje-nivå) og om temperaturmåleren viser rett. Da det må brukes tempføler fra en m20 motor for at denne skal vise korrekt.

Rust finner du under teppet foran, under batterkassen bak, reservehjulbrønn, hjulbuer, kanaler, jekkfester, dører osv. Bare å lete!

Håper dette hjelper deg til å sjekke opp den bilen du skal se på :D

Hva den er verdt er vanskelig å si uten bilder!

Tusen takk..veldig myue bra info her..det må eg si..og takk for rask respons.. og godkjenne det er ikke noe eg føler er nødvendig egentlig så lenge prisen er rett og arbeidet er ok..

Skrevet
Er også en stor fordel, om bilen har servo styring. E30 med M50 er super morsomt å kjøre.

Lykke til med kjøpet. Og om bilen ikke er et vrak, så er 20-30 en grei pris.

Ja..servo tror eg at det er på den..

Bilen går rykter om at går ganske godt og er utrolig gøy bil..derfor eg har lyst på den.. bilen er en facelift.. så får se om det er noe :)

Skrevet

du vil nok ikke få godkjent denne når den er en 316.

Dette fordi du overskrider godkjent akselvekt, og det er ikke mulig å få nedskrevet antall sitteplasser lenger

Skrevet

Faen...ser ut til at alt gikk i vasken:(

Fyren har visst ombestemt seg og har bestemt seg for og beholde bilen.. så blir nok ikke denne då..

Men er på utkikk etter en e30 325 eller en e34 525 eller 520 24v om noen har noe?..

Er intressert i noe og skru og leke litt med:)..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...