Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Da jeg sliter med en klakkelyd ved kjøring over dumper, bruker jeg nå elleminerings metoden. Og har kommet til at jeg skal bytte lager feste som holder diffen til gulvet.

Bilen er fra 1983 og det sitter en 3,25 utvekslings diff. som vel har sittet på bilen siden den var ny. Ser at det sitter fire skruer og en bolt som må skrus ut, før jeg senker diffen, og komme til lager/feste som igjen sitter i fire skruer.

Det jeg er redd for er at noen av skruene skal knekke når jeg skrur de ut. Etter som de ikke er løsnet på 26 år. Bilen har minnimalt med rust, forøvrig.

Spør om tips fra noen som har byttet diff. Da det er første gang jeg løsner en diff og bytter lager/feste.

Satt pris på om noen tok seg bryet med og svare. Takk.

Skrevet

Hei

Skal gå ganske greit det. Slipp ned diffen i bakkant og spray skruene med rustløser. Sett nøkkelen skikkelig innpå skruen og prøv. Visst den løsner og går lett er det bare å skru ut. Visst du kjenner den går veldig tungt kan du prøve å skru litt, dra litt motsatt vei så den blir slakk før du drar litt lengre enn det du var forrige gang. Dette gjør du hele veien til den går lett eller er ute. Får du første en liten åpning mellom skrue og feste så spray på med mer rustløser.

Tror ikke du vil få noe problem. Bytt ut skruene om de ser dårlige ut og ha på raust med fett før du skrur dem på plass igjen. Det gjør det så mye triveligere å løsne neste gang :)

Lykke til!

Hilsen Trond

Skrevet

Takk skal du ha Trond. :)

Men det jeg er redd for, er at en eller flere skruer skal knekke ved hodet. Eller er skruene av en slk legering, at det stort sett ikke skjer.

Bent

Skrevet
Takk skal du ha Trond. :)

Men det jeg er redd for, er at en eller flere skruer skal knekke ved hodet. Eller er skruene av en slk legering, at det stort sett ikke skjer.

Bent

Har skrudd av på en del gamle E28'r, men har aldri hatt problemer med skruer som ryker. Tror det er bare å sette igang jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...