Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo

Er det noen her inne som har hatt problem med automat kassen sin på X5 3.0D?? Problemet startet med at den giret mye i 4/5 gir, rykket p.g.a den ikke visste hvilken gir den skulle holde. Dette oppsto etter at batteriet hadde vore tatt av, og BMW sjekket bilen etter noen dager, fann masse feilmeldinger, og anbefalte å programere opp girkassen. Fekk time noen dager senere, men i mellom tiden fekk eg følgende alarm: Transmission Failsafe Prog. Bilen ville ikkje gå i gir, berre ruset seg. Men kvar gang eg stoppet bilen, og tok ut nøkkel, virket girkassen en liten stund.

BMW fekk bilen inn, og har prøvd å programere girkassen opp igjen, uten det fungerte.

Noen som har noen råd?? Ny kasse koster 60 000:-(

Skrevet

Hallo

Oljen har blitt sjekket og renset, uten hell..........

Men eg takker for tipset angående RAST. Eg må ringe og prate med dei, slik eg får høre litt kva dei trur det er.

Skrevet
Hallo

Oljen har blitt sjekket og renset, uten hell..........

Men eg takker for tipset angående RAST. Eg må ringe og prate med dei, slik eg får høre litt kva dei trur det er.

Koble fra batteriet i en time. Evt. feilkoder vil da bli slettet

Skrevet

Hvis han har hat den på BMW har de sikkert sjekket og slettet feilkoder, så det er nok ikke noe poeng å slette de selv..

Men gjør som nbnilsson sier og hør med rats (eller annen spesialist på automatkasser)! "Vanlige" verksteder "kan" ikke automatkasser! Ikke for å disse de, men når man skal kunne fikse hele bilen kan man ikke være ekspert på alt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...