Gå til innhold

E30 330TIC


stensheim
 Share

Anbefalte innlegg

ja jeg tåler kritikk for sveisingen min ja, skjønte det selv at det var mye porer i sveisen, var et par ting som spilte inn, øvde på noen plater først, syntes at jeg fikk det til sånn noen lunde så ville gå løs på innsuget, ble grei sveis til og bynne med men ble værre og værre, fant ut til slutt at innmaten i pistolen hadde løsnet, ble vel en helt annen sveis etter det men da var det egentlig for seint oppdaget da jeg hadde sveist en del. begynte og sveise sammen litt i feil rekkefølge også.

vet heller ikke hvordan tig apparatet skal justeres for og få det 100% men men en må vel krøkes en gang og ingen er vel verdensmester til og begynne med.

blir ikke innsuget bra i løpet av i morgendagen så blir det skrinlagt og lager meg et nytt innsug med SINGEL spjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg tåler kritikk for sveisingen min ja, skjønte det selv at det var mye porer i sveisen, var et par ting som spilte inn, øvde på noen plater først, syntes at jeg fikk det til sånn noen lunde så ville gå løs på innsuget, ble grei sveis til og bynne med men ble værre og værre, fant ut til slutt at innmaten i pistolen hadde løsnet, ble vel en helt annen sveis etter det men da var det egentlig for seint oppdaget da jeg hadde sveist en del. begynte og sveise sammen litt i feil rekkefølge også.

vet heller ikke hvordan tig apparatet skal justeres for og få det 100% men men en må vel krøkes en gang og ingen er vel verdensmester til og begynne med.

blir ikke innsuget bra i løpet av i morgendagen så blir det skrinlagt og lager meg et nytt innsug med SINGEL spjell!

Eller du kan evt bruke originalt til du føler att du har fått det til, øvelse gjer mester vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker :) har nå bestemt meg for og avslutte dette innsuget og lage meg et nytt,har brukt nok tid på dette. blir aldri bra dette innsuget for overtrykk, kan bruke det på en sugemotor en gang i tiden kanskje.

har lært meg og sveise bedre også nå så har tro på og få til det nye bra, blir også mye bedre plass for og sveise da jeg slipper og knote i rundt 6 spjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en god nyhet for bimmern min. bimmern får nye lokaler etter hvert, skal sette opp et verksted/redskapshus på 250kvm, er drittlei av og skrue bil i blinde og rompa opp etter veggen, har også kjøpt meg en gammel lakkboks, den jeg har leid for og lakkere blant annet bimmern i.

håper jeg får den sammen igjen da............. :roll:

DSC07384.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lest igjennom hele tråden din nå, skikkelig god lesning! motoren din virker hvertfall til og være 100% bygd, som ALT annet på bilen og.

var virkelig morro og lese, klarte ikke og stoppe :oops: og fargen er jo bare knall råå! digga den skikkelig.

innspriasjons kilde til 1001 :D

og lykke til med og sette opp lakkboksen, tror du trenger det :P

igjen, knall rå bil, savner bare litt mer film :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest gjennom tråden her nå, og må si jeg er mektig imponert! :):)

Har bygd noen sånne biler nå, så har blitt litt lei, men må si inspirasjonen kommer litt tilbake når jeg ser skikkelig gjennomførte løsninger på ting :)

Så får nok ta en tur i verkstedet etter jobb i dag, så får jeg planlegge neste bygg, for kjenner jeg er litt mer klar nå:)

Ellers, lykke til videre, og håper ikke d dukker opp for mye problemer! :) Pøs på med bilder, dette liker vi! :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker! hyggelig og høre at noen syns det er litt interresant lesestoff :wink:

er noen dårlige klipp av dragrace på youtube fra oppdal, det er det eneste som er filmet av den.

her er et klipp, se fra ca 1 min ut i filmen

Grom lyd i den bilen din synst eg, kjedelig att den stygge metalliske lyden fra v8`ern ødela alt samma :P

FLOTT farge er det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker :wink: ja disse v8`erne bråker fælt, var gøy og se maska på dem etter mål, dem trodde jo at dette var en lett match men nei da, kjørte fra dem fleste den dagen, var jeg som hadde høyeste slutthastighet av alle den dagen! 158.24km/t. 8.12sek/ 201m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

ja da er jeg i gang med innsug nr.2 haha, håper dette blir bra nå da :roll:

har byttet ut noen deler i pistolen på tig`en og justert ned gassen og fikk tips om hvor mye amp pr mm alu så blir da bedre og bedre, er en del øvelse for og få fine sveiser men begynner og bli fornøyd, skal tross alt lakkere innsuget...

DSC07467.jpg

DSC07468.jpg

DSC07469.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...