Gå til innhold

E30 330TIC


stensheim
 Share

Anbefalte innlegg

endelig en liten oppdatering, er mye jobb+div som har stått for det meste på timeplanen i det siste men har skviset inn noen timer på prosjektet!

IKKE mobb meg for stygg sveisejobb! :roll: haha Dette er det første jeg lager noe med TIG!! er ikke så enkelt nei....

HPIM0092-1.jpg

trang mot bremse kraftforsterkeren men det går akkurat!

HPIM0097.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo bra ut det der! du gjør jo ting selv, det gir ofte en større glede enn å kjøpe det ferdig, det er noe alle får til.

Har du gjort andre endringer enn spjeldrekka og innsug? du har vel en del bremsinger ifra før så det er kansje mulighet for å merke forbedringene?

Hvordan gikk det å få til overgangene mellom s50 flens og m20 da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tig er jo det letteste å få fint.. bare synd jeg ikke har tig lenger :( sist jeg tiga lagte jeg strippestang i polert syrefast til broderen.. hehe

Av en eller anna grunn kunne den setningen der mistolkes :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo bra ut det der! du gjør jo ting selv, det gir ofte en større glede enn å kjøpe det ferdig, det er noe alle får til.

Har du gjort andre endringer enn spjeldrekka og innsug? du har vel en del bremsinger ifra før så det er kansje mulighet for å merke forbedringene?

skal bytte ut turbo og wg så responsen skal bli bedre.

Hvordan gikk det å få til overgangene mellom s50 flens og m20 da?

måtte skjære bort orginalfestene på s50 spjella+ att jeg måtte fylle på alu innvendig pga av s50 spjella er ovale, passet dårlig men nå er det rett form. blir spent på om det blir noe forskjell i forhold til orginal innsuget.

altså tig`e stål er jo VELDIG enkelt men alu er ikke så enkelt, synes ikke JEG da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo bra ut det der! du gjør jo ting selv, det gir ofte en større glede enn å kjøpe det ferdig, det er noe alle får til.

Har du gjort andre endringer enn spjeldrekka og innsug? du har vel en del bremsinger ifra før så det er kansje mulighet for å merke forbedringene?

skal bytte ut turbo og wg så responsen skal bli bedre.

Hvordan gikk det å få til overgangene mellom s50 flens og m20 da?

måtte skjære bort orginalfestene på s50 spjella+ att jeg måtte fylle på alu innvendig pga av s50 spjella er ovale, passet dårlig men nå er det rett form. blir spent på om det blir noe forskjell i forhold til orginal innsuget.

altså tig`e stål er jo VELDIG enkelt men alu er ikke så enkelt, synes ikke JEG da!

har spjeld liggende eg og, bare derfor eg var forveten, vis du ikke merker noe blir eg jo forundret, responsen burde jo bli kjekkere i det minste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se om ikke du skulle skrudd ned tigappratet ditt, ser ut som du har for mye strøm,ser spesielt der røra er sveiset i plata, ser du brenner langt ned i! "og oppi, og VRI!!! Der satt de :) tøft bygg...

Trente meg på Alu tig for mange år siden, laget basskasse i Alu(hehe jobben dekket materiale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, tror ikke jeg har justert på for mye strøm. etter myye prakk så oppdaget jeg at innmaten i pistolen hadde løsnet, ble bedre sveis nå. øvelse gjør mester. er bare og sveise og sveise og litt justering så blir det etter hvert vil jeg tro :roll: skal lakkere innsuget sort matt så det blir sikkert greit nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker :wink:

HJELP, trenger råd, har trykktestet innsuget og som fryktet, lekker som en sil, er jævli trangt for og sveise så hva kan jeg gjøre? kaste innsuget? prøve og sveise det jeg kommer til og smøre på noe lurt stoff der hvor jeg ikke kommer til som tetter??

hvor mye lekkasjer kan jeg godta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man har lekasje på innsuget er halve poenget med modda innsug bortevekk, eg veit ikkje om nokke lurt stoff som holder under trykk over lenger tid, kan jo hende nokon andre har peiling?

Eg vil prøvd og fått det sveisa skikkeleg, evt ta det opp igjen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for og klage men det er ikke rart det lekker med di sveisene der. det er bedre og øve seg på noe annet enn ett innsug man skal bruke på racerbilen. vist du øver deg greier du dette lett. alu tigging er lett når man først får dreisen på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle til å si det samme som Jørgen her ja, synes du var vel optimistisk da du begynnte med å sveise et innsug i alu. Det går absolutt an å få det til, og som sagt her, øvelse gjør mester :) Regner med at du har wolfram som er beregnet på å sveise aluminium, og tatt slike forhåndsregler...?

Til slutt, som et generelt tips:

Alu krever mye renere materialer i utgangspunktet for å bli bra/"fint". Disse spjeldhusene dine er støpt? alu, slike har en tendens til å samle på groms og urenheter, og er ikke sikkert de er helt rene selv om det ser sånn ut. En god ide er å glassblåse først, har i mange /nesten alle tilfeller opplevd at det medfører et bedre resultat.

(Hele posten er ment som konstruktiv kritikk!)

Ellers, interessant lesning, fortsett og oppdater oss! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...