Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja 6766, vi la en litt stigende turbotrykk, justerte tenning og bremset litt lettere enn det dem bruker til vanlig så derfor en flatere momentkurve, vi bremset tyngre på et drag til 5000rpm bare for og se og da ble momentkurven høyere.

en liten teaser med ca 30% 114 okt på tanken og 2,3bar

http://youtu.be/_PZqBqFqKpM

Skrevet

aha, regnet med noe sånt :)

Hva mener du med 30% 114oct? som i 16liter drivstoff eller 70% 98 og 30% 114? Er det trygt hvis det er siste alternativ da?

river rimelig heftig :D

Skrevet

jeg har to forskjellige mapper på sprutet, trykker inn en knapp så forandrer jeg tenning og trykk, må ha høyere tenning på 114okt for og få mere effekt.

• 4 weeks later...
Skrevet
Jasså, hvorfor ble det en tur dit? Ble jo en brukelig økning det :)

hvorfor? tja si det hehe...

hva er gjort med motor for å få ut de siste gampene? :)

ingenting :wink: justering...

Dette var jo et djevelsk antall hestekrefter :twisted::wink:

hehe, ja vi lo godt når tallet 666 kom frem!

klar for avreise, vi brukte rundt 10 timer til Avesta,kjørte litt feil og sånt... hjemturen gikk unna på 8 timer så i dag er vi litt i ørska men det var verd turen! mange timer men det gikk veldig fint og vi kjente nesten ikke hengeren bak.

DSC02832_zps1f4e0b30.jpg

DSC02851_zps80596ffd.jpg

DSC02850_zps2044e7f7.jpg

DSC02842_zps2f09fb36.jpg

på 98oct ble det 647nm og 550hk ved 2bar og på 114oct 800nm og 666hk ved 2,5bar.

ppf22_zps5182b07c.jpg

vi blåste av trykkrør og slanger ved 2,6 bar, bra med trykk hehe, så vi måtte sveise på et par flenser og stripse noen slanger. da slangen til wg blåste av så ladet den 3bar med det samme :shock: heldigvis bare på 6000rpm for hadde det skjedd på 7000rpm så hadde ikke motoren tålt det sa han.

Skrevet

Tipper noen mente at noe måtte være feil og at noen kunne gjøre det bedre?

Bremset han den som den var også? For å se "før og etter"?

Skrevet

ja jeg var brennsikker på at det bodde "noen" hester og nm til i motoren med dette oppsettet...

han ville ikke ta fullt pull før han fikk den justert så har ikke noen tall sånn den var, han justerte den stegvis først. jeg hadde ikke radio støydempende tennplugger så dem forstyrret hele dynapacken! så vi byttet pluggene med en gang. den gikk også alt for feit, afr på 10,8 tror jeg faktisk.. tenningen justerte han en del opp også.

nå har jeg fullt trykk ved 4500rpm tror jeg.

den går noe helt sykt nå i alle fall, prøvde den såvidt i natt men torde ikke og dra på noe særlig i 4gir.

Skrevet

Du må nok fortelle litt mer her :P

Hvilke plugger stappa di i da?

Ingen fysiske endringer på motor eller drivstoff? bare Mapping og trykk liskom?

Gratulerer med STERK M20 :applause:

Ellers? positiv erfaring med ppf?

Skrevet

støydempende plugger, ikke noe spesielt med dem. 0,1 bar mere på 98oct og 0,2bar mere på 114oct i forhold til forrige bremsing, ellers akkurat det samme! meget positiv erfaring med ppf ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...