Mack10 Skrevet Mars 22, 2009 Share Skrevet Mars 22, 2009 Har et ganske uvanlig problem med nye bilen min.. (320 2,2L 01 mod) Når jeg kjører i ca 60-70 km`t og ligger på ca 2000 omdreininger så faller plutselig turtallsmåleren ned til 1000 ca og det kjennes ut som bilen kjører over en fe-rist samtidig... Dette varer i ca 1 sek før den er normal igjen.. Men dette kan skje på samme strekning bare 10 sek etterpå igjen.. Dette gjelder kun ved ca 60-70 km`t på flat mark.. Noen som har en anelse om hva dette kan skyldes? Tenker på løs eksos som gjør at det kan føles ut som små vibrasjoner under bilen.. Kjennes ut som det kommer midt under bilen, gjerne litt lengre bak enn midten.. Men da skulle det jo ikke skjedd noe med turtelleren samtidig.. Takker for svar! Arne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Mars 22, 2009 Share Skrevet Mars 22, 2009 Få tatt en diagnose, kan være lambdasonde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mack10 Skrevet Mai 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2009 Har nå fått tatt en diagnose her og fikk opp følgende: Inst cluster- Status Error 11 EGS signal disturbed. Og DME/DDE 123 Map coding thermostat control electrical circuit. Noen som har tips til hva dette er? Ser kjølevæske lampen lyser mer eller mindre konstant også nå for dagen. Nivå på væsken er helt fint. Håper noen vet svaret på dette slik at jeg kan få bilen i gò-stand igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheBirg Skrevet Mai 6, 2009 Share Skrevet Mai 6, 2009 Burde ikke de som stillte diagnosen kunne gi deg svar da ? Orginal BMW diagnose tror jeg er mere omfattende enn Carsoft sin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå