brumunddal Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 Hei! Er det noen som vet hvordan man fyller olje og ser riktig nivå på nevnte kasse? Er verken nivåplugg eller påfyllinsplugg på denne tror jeg. Problemet oppsto når slangen til automatkjøleren ramlet av. Er takknemelig for svar.
hillmar Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 Her: http://www.bimmerinfo.com/files/e46trans/ZF5HP19.pdf Du trenger ikke diagnoseutstyr, er bare å bruke et vanlig ute-termometer el. som du putter inn i påfyllingshullet og ned i oljen... Pass på at bilen står vannrett!
brumunddal Skrevet Mars 22, 2009 Forfatter Skrevet Mars 22, 2009 Hei igjen! Takk for raskt svar og en veldig nyttig link. Da blir det å kjøpe olje i morgen og prøve prosedyren. Automatkjøleren står rett bakenfor radiatoren.
hillmar Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 Bare husk på å kjøpe "lifeoljen" til bmw... Jeg tror bmw bare tar inn denne i 20 litersdunker, så hvis du bare skal skvette på litt kan det kanskje bli et problem. Men jeg har hørt noe om at noen andre merker også bruker denne olja, og at de selger 1 litere så det går evt. ann å sjekke litt rundt. Olja heter ESSO LT 71141
brumunddal Skrevet Mars 22, 2009 Forfatter Skrevet Mars 22, 2009 Takk for tipset, skal sjekke litt i morgen. Tror audi bruker den samme.
brumunddal Skrevet Mars 31, 2009 Forfatter Skrevet Mars 31, 2009 Hei igjen! En stor takk til hillmar, det var et godt tips. Problemet er løst og bilen går som ei kule. Takk takk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå