orh Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 Kjøpte for en tid siden en e34 520i-93 24v.touring med dunkel blau farge og sort skinnintr. Etter ca tre uker stoppet den en morgen da den stod på tomgang, tom for bensin tenkte jeg fordi lampa lyste, men etter litt kjinning starta den igjen, og DA begynte helvetet med bilen. Før dette alltid lettstartet uansett, nå tregstartet kald som varm. Byttet bensinfilter,pumpe(itanken) coiler(6stk) lmm og plugger. Ingen bedring. byttet tempsensor og tomgangsregulator. Etter diagnose og bytte av veiv og kamsensorer,ny dignose, feil på veivsensor!!! men fan den er jo heilt ny!! I desperasjon kjøpte jeg en brukt styreenhet,ingen bedring,,,begynner å skjønne tegninga nå sant? penga bare ruller ut.... Demonterte alt av sensorer, innsug reler hjerne ja alt. Ohmet over alt uten å finne feil, skrua isammen igjen,BILEN STARTET SOM EN DRØM,HEEYY!! ut å kjøre en tur, nå går den fint drar godt ,god lyd, livet leker. Parkerte og etter 3-4 timer inviterer jeg med sjefen(kona) på tur. Med en gang jeg forsøker å starte forstår jeg det: fanskapet er tilbake... dårlig drag, ujevn tomgang, drar dårlig HERREGUD så lei jeg blir. ER DET NOEN SOM HAR ET KVALIFISERT TIPS? Værsåsnill ikke noen tulle svar er nær et smmenbrudd her,,,,
BreitBau Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 kan ikke se du har byttet lambda? Men først kan du prøve å bare ta av minuspolen på batteriet en halvtime..
orh Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Skrevet Mars 23, 2009 kan ikke se du har byttet lambda?Men først kan du prøve å bare ta av minuspolen på batteriet en halvtime.. Joda glemte d i farta, lambda er byttet, og d med minuspolen gjorde de på verksted ved diagnosen. Men problemet er mer da den funka fint som f.. og ble helt rævva bare ved å stå i garasjen noen timer?
Chris_325iM Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 bensinpumpa ville jeg tippe på ut i fra hva du forklarer her men... ganske vanlig på E34 og E36 at disse ryker etter 16års tjeneste "trikset" er at hver gang bilen fusker eller stopper, så tar du å tupper til bensintanken! starter bilen da så er det garantert bensinpumpa!
orh Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Skrevet Mars 23, 2009 Men har jo en brand new bensinpumpe i tanken!! jeeezz
Glennski Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 Men har jo en brand new bensinpumpe i tanken!! jeeezz Hadde jeg vært deg så hadde jeg kastet elendigheten på dynga og kjøpt en ny bil Så klart kan du ikke gjøre det, men skjønner frustrasjonen din godt! Du har jo byttet snart alt som går an!
Glennski Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 Men for å prøve å være til litt hjelp. For å være ærlig så høres dette ut som en sensor feil et sted. Ikke selve sensoren, men er nok en feil i ledningsnettet som kommer og går. Når du skrudde av innsug og hele pakka flyttet du nok på noen ledninger som gjorde at feilen ble borte. Du var så ute å kjørte en tur og ledningene flyttet på seg igjen og feilen var tilbake. Sånn vil jeg tro at det har gått for seg. Så for å få fikset dette ville jeg tatt ut motoren, gått over hele ledningsnettet nøye og prøvd å finne en slitt ledning som kan lage en jordfeil.
orh Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Skrevet Mars 23, 2009 Må vel si meg enig der med ledningene, tenkte idag på hovedreleet, kan det lage sånne problem?(Det sitter ved siden av bensinpumpereleet og styreenheten)
Glennski Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 Nja, kanskje.. Er mer over på det med en feil på en ledning et sted jeg. Er jo litt jobb å finne ut, men skal du få bilen bra, så må du nesten bare begynne, hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå