Rodeglæppen Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 hei... har en M43B16 motor som jeg lurer på hva som kan lage lyd som har vært der lenge. Har en slags lager lyd i motoren min og undrer på om det er vannpumpa. for når jeg slår på bakrute varmern så blir denne lyden bare værre. Først så trodde jeg at det var dynamoen men den tror jeg er ganske ny. og har no problemer med kjøleapparatet som jeg ikke har funnet ut av ennå heller. Lufta motoren for 2 mnder siden og siden har det vært helt fint frem til nå men nå har jeg bare litt lunk i varmeapparatet. og derfor lurer jeg på om det kan være no kombinasjon her med den lyden og vannpumpa og dårlig effekt i varmeapparatet. for motortemparaturen er helt fin. for når det drar mer strøm så budre jo dynamoen dra hardere og reima blir strammet mer eller tenker jeg helt feil. og da at det kansje blir mer lyd i vannpumpa. noen som kan hjelpe meg her? si ifra hvis noe av teksten er uforståelig prøvde å beskrive det mest mulig. mvh Rodeglæppen
Glennski Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 Hei Marius Hvor lenge har lyden vært der? Pumpa pleier som regel ikke å lage lyder før rett før den slutter å funke og da merker du det på motortemp. Sikker på at du har nok kjølevæske på med tanke på det du nevnte angående dårlig varme i varmeapparatet?
Rodeglæppen Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Skrevet Mars 23, 2009 Aner ikke hvor lenge lyden har vært der men lenge. har hatt nok med vann der og dette problemet med varmeapparatet har vært der siden ifjor sommer. har renset varmeapparat registeret med vann og luft og full gjennomstrømmning der. så mine tanker har da vært om det er en typisk slange som lekker eller vannpumpa. for jeg tror det bare kommer luft inn eller no. bytta jo plastikk inngangene til slangene for varmeapp register. over til lyden igjen denne lyden da kommer mer når jeg setter på mer forbruk av strøm og helst når motoren er varm.
Glennski Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 Men merker du at kjølevæskenivået minker da? Om lyden er der mest når motor er varm, så kan du utelukke vannpumpe og dynamo hvertfall Kan være at det er en "uling" i viftereima eller dynamoreima da.
Rodeglæppen Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Skrevet Mars 23, 2009 ikke det at jeg merker no til at det forsvinner no vann heller. viftereima bytta jeg for 5000km siden så den er det helt sikkert ikke.
Glennski Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 ikke det at jeg merker no til at det forsvinner no vann heller.viftereima bytta jeg for 5000km siden så den er det helt sikkert ikke. Er det egen reim til dynamo til denne slik som det er på m40 da? Har du isåfall sjekket denne?
Rodeglæppen Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Skrevet Mars 23, 2009 er den samme som på m40 kun en reim.
Glennski Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 er den samme som på m40 kun en reim. Men jeg har to reimer på min da.. Jeg har jo m40
Ballder Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 Plukk av reima og snurr vifta rundt for hånd, så sjekker du fort om det er pumpa. På e39'n min så var det en jævlig lagerlyd i front motor når jeg kjøpte den, men tok sjangsen og handlet billig. Byttet pumpe, og voila. Lydløs motor. Gamle pumpa mi slarket mye i lageret, og smålåste seg ved rotering for hånd, men alt funket som det skulle med tanke på varme osv. Ikke lakk det fra pumpen heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå