ovex Skrevet Mars 24, 2009 Skrevet Mars 24, 2009 Tok av hardtoppen i dag og fikk problem med caben. Då eg skulle ha på kalesja så virka alt fin, men så glapp knappen når kalesja var halvt på. Så måtte eg frigi drevet under baksete og feste kalesja framme manuelt med unbrakonøkkeln som ligg med. No trudde eg at eg kunne løyse kalesja igjen for ålegge den manuelt ned i brønnen og ta ein nullstilling men eg får ikkje kalesja ned igjen. den vil ikkje folde seg etter at den er laus framme (har løyst drevet) Nokon???? Ove
Ballder Skrevet Mars 24, 2009 Skrevet Mars 24, 2009 Du må jo løfte bakruten opp og opp med hatthylle også, men det regner jeg med at du har skjønt også.
ovex Skrevet Mars 24, 2009 Forfatter Skrevet Mars 24, 2009 jepp....den hang bom fast men kom igjen med tips...fort å oversjå noko.... Ta ingen ting for gitt Takk Ballder
Ballder Skrevet Mars 24, 2009 Skrevet Mars 24, 2009 Er det den samme patenten som på e36, med spak under baksetet? Isåfall så kan du prøve og dra litt godt i den. Er vel to motorer som må ut av inngrepet på denne bilen også. En til tak, og en til hatthylle/bakrute. Tror den ene tar hatthylle og ruta på e36, men husker ikke sikkert.
ovex Skrevet Mars 24, 2009 Forfatter Skrevet Mars 24, 2009 har lest litt tråder her om e36. Virkar så det ikkje er same patent. På e46 er det ein knapp mellom bakseta som skal trykkast ned og dersom dette ikkje løyser ut drevet så er det med ein umbrako som skal dreiast rundt i eit hol ved sida av knappen (for å skru drevet med klokka så det skal "hoppe" av) I instruksjonsboka er det berre knappen mellom bakseta og den manuelle strammingen ved frontruta som er poerasjonspunkta på e46. Lurer på om eg skal prøve å køyre nullstillingen med å holde knappen inne medan eg slår på tenningen på tross av at caben er på. (ser t til at denne prosedyren er om ein har fått caben ned i brønnen... hmmmmm.......
Ballder Skrevet Mars 24, 2009 Skrevet Mars 24, 2009 Kjenner meg desverre ikke igjen i det du skriver her. Var riktig nok ikke hel automatisk jeg hadde, men trodde det var samme patenten for og nødsenke/heve taket bortsett fra der fremme. Var i hvertfall en "stropp" som var forbundet med en spak under sitteputen i baksete på venstre side på min e36. Nullstillings prosedyren skal gjøres med motorene ute av posisjon og med taket nede slik at motoren kommer i rett posisjon i forhold til resten.
Ballder Skrevet Mars 24, 2009 Skrevet Mars 24, 2009 Les litt på denne linken. http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1072726 Er hydraulisk på din, så dette e36 pratet mitt var nok bare forvirrende og nyttesløst. Mulig denne er til hjelp også. http://tech.bentleypublishers.com/servl ... bleTop.pdf
ovex Skrevet Mars 24, 2009 Forfatter Skrevet Mars 24, 2009 Nei ingen spak på e46 berre denne knappen.... Nullstilingsprosedyren med caben på funkar i alle fall ikkje. Uansett kva posisjon eg set drevet i så er det ikkje mulig å få bakdelen av caben til å kome opp i frå hattehylla (taket er som sagt på)....heng så det er spikra Trur eg skulle fått det til med ein nullstilling berre eg hadde klart å fått caben ned i brønnen igjen...... Instruksjonsboka fortel berre korleis ein får caben på så fortel den vidare at ein skal oppsøke BMW for vidare nullstilling.... 15 mil til BMW- så hadde vore fint å fått fixa det "her"
Ballder Skrevet Mars 24, 2009 Skrevet Mars 24, 2009 Scroll litt nedover på høyre siden på den siste linken jeg la ut, så ser du om du skjønner noe mer underveis der.
ovex Skrevet Mars 24, 2009 Forfatter Skrevet Mars 24, 2009 Les litt på denne linken.http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1072726 Er hydraulisk på din, så dette e36 pratet mitt var nok bare forvirrende og nyttesløst. Mulig denne er til hjelp også. http://tech.bentleypublishers.com/servl ... bleTop.pdf Masse godt lesestoff her..... Ser ut til at det ikkje er meininga at ein skal kunne opne caben berre lukke den i "nødprosedyre"... Får lese litt meir.... tek framleis mot tips.. Tusen takk Ballder, godt jobba Ove
ovex Skrevet Mars 24, 2009 Forfatter Skrevet Mars 24, 2009 Operation in the Event of Faults If a fault occurs during raising or lowering the top, all movement will cease and the fault will be stored in the fault memory. The emergency closing procedure must be used to close the top and the vehicle taken to the dealership for repair. Depending on the location and type of fault, it may be possible to raise or lower the top fully by pressing the switch in the opposite direction from which the fault occurred. If the top switch is held > 20 seconds after completing a raising/lowering procedure, a fault will set in the CVM. The control module assumes a fault to ground in the switch or lead. The ignition switch must be cycled to clear the fault before the top will again function. The fault will remain in the module until cleared with the Tester or MoDiC. All sequenced movements of the top have time out limits set in the control module. If a time out occurs before the end position is reached, the specific movement will be switched off to prevent damage to any of the top components. jaha?
ovex Skrevet Mars 25, 2009 Forfatter Skrevet Mars 25, 2009 ..og i dag så berre funka alt! (vel og merke etter at det vart sett eit diagnoseapparat på bilen uten å finne "feil")
Ballder Skrevet Mars 25, 2009 Skrevet Mars 25, 2009 Da ser jeg for meg at det var en nullstilling av feilkoder som løste problemet.
ovex Skrevet Mars 25, 2009 Forfatter Skrevet Mars 25, 2009 det er nok det same som eg tenkte. Ellers, tusen takk for innsatsen Ballder KOM SOL, KOM VÅR! Første turen er tatt....deilig!! (+3grader)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå