rolfi Skrevet Mars 24, 2009 Skrevet Mars 24, 2009 Hei. Jeg har et bremseproblem på 320n. Det begynte etter at bilen hadde stått en stund (et år omtrent). Jeg har skiftet klosser, hovedbremsesylinder og bremsekraftforsterker. Stemplene på calipperene beveger seg greit og. Når jeg tråkker på bremsepedalen når motoren ikke går er det som det skal være, pedalen blir hard etter et trykk ca. Når jeg holder pedalen inne når motoren går er det også som det skal være, pedalen siger inn og blir mykere når jeg starter bilen. Problemet kommer først når jeg kjører bilen. Samme hvor hardt jeg tråkker på bremsen så vil ikke hjulene låse seg. Pedalen går i gulvet med veldig lite motstand. Bremseeffekten er og såklart elendig. Bilen bremser bare mykt ned. Det er som å trø inn bremsen 1/3 på en normal gammel bil. Har noen vært borti noe lignende før? Takker for alle svar. (Jeg har luftet bremsene også, så ikke foreslå at det er luft. Har luftet gjennom sikkert 5 liter bremsevæske den siste måneden)
JTS77 Skrevet Mars 24, 2009 Skrevet Mars 24, 2009 Er mulig du har revet pakningene på hoved sylinderen. Når du lufter og tråkker pedalen i bunn på en gammel sylinder river du pakningene.. kan være tilfellet her.
rolfi Skrevet Mars 25, 2009 Forfatter Skrevet Mars 25, 2009 Vil det gi noen andre symptomer enn bare dårlige bremser? Det forsvinner ingenting bremsevske ved kjøring, alt er helt fint og tørt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå