Erik S. Skrevet Mars 26, 2009 Share Skrevet Mars 26, 2009 Jeg har litt problemer med regnsensoren på bilen min. Viskeren fremme går bare på intervall i det hakket hvor regnsensor er aktivert. Har prøvd å ta diagnose med carsoft, men får bare opp "module does not respond". Er det et rele som har tatt kvelden? Hvor sitter dette i såfall? Alle sikringer er i orden. Og bak på bilen sluttet plutselig viskeren og spyler dysen og sprute. Jeg har spenning ut av kontaktene som går inn på motoren. Henger disse feilene sammen på noen måte? Bilen er en E39 1998 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bussdriver Skrevet Mars 27, 2009 Share Skrevet Mars 27, 2009 Har samme problem med bakviskeren på min, der er det overføringen mellom motor og visker som er gåen, var vist et vanlig problem på stasjonvognene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik S. Skrevet Mars 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2009 Den er byttet og svinger fint på glasset er oppe. Problemet med bakviskeren var noe som skjedde over natten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik S. Skrevet Mars 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2009 forslag noen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik S. Skrevet Mars 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2009 bump? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoachimBrun Skrevet Mars 28, 2009 Share Skrevet Mars 28, 2009 Beklager, jeg har heller ikke en løsning, bare at jeg har det samme problemet på en E46 Touring. Fin mekanikk, men dødt både på spyler og viskermotor. Så en tråd med tilsvarende problematikk på en E30 der det var snakk om et rele bak i bagasjen. Han satt på et el-skjema det gjør ikke jeg... Noen som vet noe ? joachim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miils Skrevet Mars 28, 2009 Share Skrevet Mars 28, 2009 kordan aktivere man regnsensoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Mars 28, 2009 Share Skrevet Mars 28, 2009 Man putter viskerhendelen i den posisjonen som vanligvis er intervalposisjonen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
khskjong Skrevet Mars 28, 2009 Share Skrevet Mars 28, 2009 Bakluke problematikk er et kjent problem på e39 touring, har hatt samme problem selv. Jeg hadde diverse problere der bake, det jeg gjorde var å sjekke ledningene i bakluken. Med meg er det blitt skiftet alle ledninger på venstre side. Visst du har høytaler i taket bak, så tar du ut den og skøyter ledningene der, men husk å bruke lett bøyelige kabler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik S. Skrevet Mars 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2009 Men jeg har jo strøm i ledningene som går inn i viskermotoren... Så den kan jo hende et er motoren som er gåen, men syns det er rart det skjedde over natten og at den tok spylerdysen med seg i samme slengen.... Ellers virker også alt det andre elektriske i bakluken som det skal... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoachimBrun Skrevet Mars 30, 2009 Share Skrevet Mars 30, 2009 Alt annet(lys etc.) virker hos meg også. Kun viskermotor/spyler som er dødt... joachim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoachimBrun Skrevet Mars 31, 2009 Share Skrevet Mars 31, 2009 Fant lednings diagram for E46 her: http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm - takk for DIY linker et par temaer nedenfor som ledet meg. Ser ut som kontrollen sitter under deksel i bakdøren. Dokumentert kobling under kapittel "A36 Intermittent wipe/wash control unit, rear" Ser ut som Visker, spyler, bakvindu og ryggelys kommer igjennom der. Håpte på en sikring (Fuse F15), men da skulle ikke bakviduet ha virket. Så får jeg prøve å måle litt ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå