rel0ad Skrevet Mars 26, 2009 Skrevet Mars 26, 2009 Er det andre faktorer enn turbo størrelse som avgjør når ladetrykk kommer? jeg har en liten turbo men får ikke trykk før ca 4k omdreingnger
E28 TURBO Skrevet Mars 26, 2009 Skrevet Mars 26, 2009 Det som har å si er størelse på turbo. Størelse på eksoshus i forhold til compressor hus. Type turbo. Kam. Eksos. Er nok mer og, men de der er sentral iallefall
ehrnst Skrevet Mars 26, 2009 Skrevet Mars 26, 2009 jeg har fullt trykk 4k ca:) Du har ikke feit blanding og da?
OLEZZ Skrevet Mars 26, 2009 Skrevet Mars 26, 2009 jeg hadde også fullt trykk rundt 4k, så synes det er rart om du har så seint ladetrykk. Enda bilen min gikk med veldig fet blanding.
tangorev Skrevet Mars 26, 2009 Skrevet Mars 26, 2009 Kompresjon har vel en del innvirkning på det også. Har du redusert noe?
LianLi Skrevet Mars 26, 2009 Skrevet Mars 26, 2009 Hva med motorvolumet på motoren, hvis vi tenker at en m50b20 og en m50b25 har nøyaktig samme turbosystem, vil da 2,5L få tidligere trykk? Jeg bare lurer, har null peil på turbo.
oddis Skrevet Mars 26, 2009 Skrevet Mars 26, 2009 Trådstarter, Gi oss litt info om ditt turbooppsett. Turbostr, grenrørsløsning, tenningsstyring, så kan du kanskje får mer spesifikse svar. Lian Li: Jo, normalt sett stemmer det. Eksos og varmeutviklingen er jo det som får eksosturbinen til å spinne. Men hvis man derimot har en totalt feilkonstruert grenrør kan det fungere som en flaskehals og strupe ned den faktiske effekten, øke eksostempen, øke baktrykket, og senke virkningsgraden på turbo..
Ballder Skrevet Mars 27, 2009 Skrevet Mars 27, 2009 Ikke mye til hjelp, men min har fullt trykk på 3200-3300 sånn ca. Og begynner å lade godt allerede ved 2000-2200. Har helstøpt manifoil, men der stopper infoen fra meg, da jeg ikke har bygd noe som helst på denne bilen.
rel0ad Skrevet Mars 27, 2009 Forfatter Skrevet Mars 27, 2009 Trådstarter, Gi oss litt info om ditt turbooppsett. Turbostr, grenrørsløsning, tenningsstyring, så kan du kanskje får mer spesifikse svar.Lian Li: Jo, normalt sett stemmer det. Eksos og varmeutviklingen er jo det som får eksosturbinen til å spinne. Men hvis man derimot har en totalt feilkonstruert grenrør kan det fungere som en flaskehals og strupe ned den faktiske effekten, øke eksostempen, øke baktrykket, og senke virkningsgraden på turbo.. Jeg har orginal motor, 2,5 tom eksos fra turbo og ut (dog med frieksos) som skal fikses, kan det ha noe å si? ellers er det orginalt bensin\tenning\motor kina kitt.
a.nilsen Skrevet Mars 27, 2009 Skrevet Mars 27, 2009 Hele oppsettet har innvirkning på spool-upen på turboen. Komp, tenning, AFR, utforming på innsug/grenrør/ topp, tempratur, turbo, trykkrør, ladetrykksstyring osv.
Morty999 Skrevet Mars 27, 2009 Skrevet Mars 27, 2009 fult trykk på 4000 er 1000 rpm for seint for meg. alt avhenger av komp, tenning, spesielt kam profiler!, og seff str på eksos hus/propellen. kan ta ett eksempel. jeg hadde en 2.0l Coswort motor med kkk27 turbo, denne fikk 1,2 bar på 4800 rpm. og en kkk27 turbo ha ca AR 1.00 i eksos. en annen bekjent av meg hadde samme type motor, bare med andre kammer. samme komp, portet topp, annet innsug og annet grenrør+ turbonetics turbo med AR 1.00 eksos hus, denne motoren fikk 2 bar i ladetrykk på 4000. og ytet 600hk. ifra 4000 til 7500 rpm.
ehrnst Skrevet Mars 27, 2009 Skrevet Mars 27, 2009 det er forskjell på fullt trykk og ikke noe trykk før 4k. hehe... tittet i papirene mine å for å være nøyaktig har jeg full pinne fra 3600, mer enn godt nok for meg, og registeret er meget fint:) "dessverre" er m20 konstruert med ketchupeffekt fra 4200 ca så den blir man ikke kvitt, men moro! når det gjelder bilen til trådstarter er det mye som spiller inn her. men jeg tror tenning/tuning er en stor faktor
rel0ad Skrevet Mars 27, 2009 Forfatter Skrevet Mars 27, 2009 tenningen får jeg ikke justert med orginalt system, må vel ha chip eller datasprut da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå