huldra66 Skrevet Mars 26, 2009 Skrevet Mars 26, 2009 For øyeblikket avløser den ene feilen den andre. Har hatt bilen 7 år uten ett eneste feilslag men nå i det siste har flere småproblemer dukket opp. Siste nå er periodisk, bilen svarer ikke alltid når en gir gass men henger liksom igjen for så plutselig gi full gass. Når problem er der kommer og går dette flere ganger mens en gir gass. Bilen akselerer fortsatt svakt mens feilen er der men er sløv for så plutselig rykke til med full gass. dette startet for noen dager siden og ser ut til og bli oftere Virker til og være en form for dårlig kontakt som kommer og går Tror ikke det kan ha noe med turbo og gjøre siden den rykker til med full gass inne brøkdelen av ett sekund, regner med att turbo trenger mere tid enn det for å bygge opp turbotrykk?? luftmengnde måler ?? men fant ut att den koster nesten 7000 hos GS så det ikke bare og kjøpe ny for og prøve. Noen som har hatt samme problem? hilsen Terje
hillmar Skrevet Mars 26, 2009 Skrevet Mars 26, 2009 Mulig at du så svaret mitt i den andre tråden, men smeller det inn her også for ordens skyld: skjer det uavhengig av om du har mye eller lite diesel i tanken? Hvis det i hovedsak skjer når du har lite diesel er det stor sjanse for at det er matepumpa i tanken som er gåen. Vanlig problem på tds, så jeg ville forska litt på det først.
Bonden Skrevet Mars 26, 2009 Skrevet Mars 26, 2009 Luftmassemåler er noe som gir denne kjøreopplevelsen ujevn trekkraft dårlig effekt tap av turbotrykk.
huldra66 Skrevet Mars 27, 2009 Forfatter Skrevet Mars 27, 2009 Hilmar jeg så svaret ditt i den andre tråden men tenkte det var best og starte en ny med rett overskrift. Nytt problem så har ikke hatt full tank enda, sjedde første gang med ca halv tank og har blitt gradvis verre nå ca 15l igjen på tanken. Skal fylle den opp på vei hjem fra jobb og prøve. Virker til og være verre når bilen er blitt varm, når jeg kom på jobb i dag var feilen nesten konstant, fortsatt mulig og akselerere men veldig treg. Ingen problemer registrert første 10km Tenkte og nappe ut LMM og kjøre bilen for og se om den da er lik, kan jo og nappe av plugg til føde pumpe for og sjekke hvordn den går da. Blir nok helga i garasjen tenker jeg Kommer med tilbakemelding når jeg finner ut av noe. Hilsen Terje
huldra66 Skrevet Mars 29, 2009 Forfatter Skrevet Mars 29, 2009 Hmm... Har nå kjørt hele helga uten Luftmassemåleren tilkoblet ingen rykking og bortfall av krefter så langt. Bilen ser ut til og funke bra uten, litt mindre krefter på lavere turtall men ikke mye forsjell. Må kansje kjøpe ny og prøve Hilsen Terje
huldra66 Skrevet April 1, 2009 Forfatter Skrevet April 1, 2009 Har test kjørt bilen med og uten luftmassemåler og er helt klart att med LMM innoblet så trøbler bilen. Tok ut LMM i går og brakk opp lokket, full av elektronikk inne denne saken kansje derfor den koster 7000. Har sjekket loddinger under mikroskop på jobb i dag og har funnet enn lodding med klar sprekk under en transistor. Skal lodde denne på ny og prøve bilen igjen i kveld En kan jo håpe
huldra66 Skrevet April 1, 2009 Forfatter Skrevet April 1, 2009 Da er første prøvekjøring etter lodding av transistor i LMM positiv. litt tidlig og ta seieren på forskudd men ingen tvil om sprekk i lodding under mikroskop. og etter 20km test så virker det nå så langt. Noe vankelig og lodd da en trengte mye varme + flussmiddel men det går. Fant ellers ett firma i Tyskland med billigere luftmassemålere så viss jeg alikevel trenger er dette plassen 179Euro kontra 7000 hos GS og Bavaria. http://www.maf-shop.com/ Hilsen Terje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå