Joan E36 Skrevet Mars 27, 2009 Skrevet Mars 27, 2009 Hei! Noen som har bygd om bilen sin fra en 320i eller liknende om til M3 3.2 liter? Hva koster dette om man skal få det gjort på verksted eller slikt? Noen som veit om noen billige steder å kjøpe motor, gir og drivverk til E36 M3? Lagt noen planer for neste vinter, om det ikke blir altfor dyrt eller at jeg ikke har økonomi til det akkurat da. Men M3 blir det uansett før eller seinere Håper noen kan hjelpe meg med en ca pris på jobb+deler
Thomaz Skrevet Mars 27, 2009 Skrevet Mars 27, 2009 3,2 er en del mer jobb enn 3,0l pga må bytte mye mer elektrisk pga EWS. Autopower.se og blocket.se er det titt og ofte motorer
Joan E36 Skrevet Mars 27, 2009 Forfatter Skrevet Mars 27, 2009 3,2 er en del mer jobb enn 3,0l pga må bytte mye mer elektrisk pga EWS.Autopower.se og blocket.se er det titt og ofte motorer Ja, vært der inne å tittet, men bare motorene koster ca 30.000 sek. Er det da nesten billigere å kjøpe en hel delebil? Hva tror du et verksted som driver med dette skulle hatt for å gjøre all jobb?
Wendel Skrevet Mars 27, 2009 Skrevet Mars 27, 2009 Det enkleste er vel å kjøpe en hel delebil fra sverige/england. Hvis du skal ha et verksted til å gjøre jobben trur jeg jaggu det vil være billigere å kjøpe en ferdig m3 her til lands
oddis Skrevet Mars 27, 2009 Skrevet Mars 27, 2009 30 000 SEK for en S50B32/E36 M3 3,2L motor er styggbillig! Normalt å betale 30k NOK for en B30..
Joan E36 Skrevet Mars 27, 2009 Forfatter Skrevet Mars 27, 2009 30 000 SEK for en S50B32/E36 M3 3,2L motor er styggbillig!Normalt å betale 30k NOK for en B30.. fikk pris på en motor i Sverige til 20 sek også. S50B32 motoren. Men den hadde gått 205.000 km tror jeg, og jeg vil gjerne ha noe som har gått ca 100.000. Men kommerjeg langt med 50-70 tusen når det gjelder dette prosjektet?
Thomaz Skrevet Mars 27, 2009 Skrevet Mars 27, 2009 30 000 er vel ca 26 000 grovt regna.. Er ingen upris det nei.. Beste er nok å bygge om selv vis du har litt erfaring..
Hyggmaister Skrevet Mars 27, 2009 Skrevet Mars 27, 2009 Glem å gjøre det på verksted i alle fall, da må du mye heller selge gamleblien og kjøpe deg en "ny" M3... Bygg selv, lek og lær! hehe...
Joan E36 Skrevet Mars 27, 2009 Forfatter Skrevet Mars 27, 2009 Glem å gjøre det på verksted i alle fall, da må du mye heller selge gamleblien og kjøpe deg en "ny" M3...Bygg selv, lek og lær! hehe... Har tenkt på å bygge selv også, men litt kjipt å måtte leie sted å skru i tillegg da låven den står på om vinteren ikke er opplåst heletiden Men hadde selvfølgelig gått ann å gjort det selv tross i at jeg hater å skru på bilen min selv Liker heller å betale litt å få det fikset på BMW-verksted Er pingle når det gjelder det å skru på tingene mine.. sikkert derfor jeg aldri har lært meg å skru også
Ellingsen B. Skrevet Mars 27, 2009 Skrevet Mars 27, 2009 bekjent bygger om komplett for ca 20k. jeg ville kjøpt en hel bil, dette gjør det enklere og man får solgt unna alle deler man ikke trenger. En ok m3 3liter bør man kunne få for 50-60k + evt mva.
Joan E36 Skrevet Mars 27, 2009 Forfatter Skrevet Mars 27, 2009 bekjent bygger om komplett for ca 20k.jeg ville kjøpt en hel bil, dette gjør det enklere og man får solgt unna alle deler man ikke trenger. En ok m3 3liter bør man kunne få for 50-60k + evt mva. Han bygger om alt for 20.000? Ja, en 3 liter hadde ikke vært dumt det heller, men det kræsjer liksom litt med årsmodellen da? Men om jeg har tenkt til å beholde den så er det jo egentlig ikke så viktig hva som er riktig i forhold til årsmodell Da hadde det kanskje ikke vært så dumt å kjøpt en komplett M3 3 liter. En annen mulighet jeg har lurt på er 328, altså 2.8 literen. Er dette mye jobb, vanskelig? Er det eventuelt like dyrt å sette bort bilen til folk som tar på seg slike jobber for å få en 2.8 liter som det er å sette i en M3 motor?
Ellingsen B. Skrevet Mars 27, 2009 Skrevet Mars 27, 2009 bekjent bygger om komplett for ca 20k.jeg ville kjøpt en hel bil, dette gjør det enklere og man får solgt unna alle deler man ikke trenger. En ok m3 3liter bør man kunne få for 50-60k + evt mva. Han bygger om alt for 20.000? Ja, en 3 liter hadde ikke vært dumt det heller, men det kræsjer liksom litt med årsmodellen da? Men om jeg har tenkt til å beholde den så er det jo egentlig ikke så viktig hva som er riktig i forhold til årsmodell Da hadde det kanskje ikke vært så dumt å kjøpt en komplett M3 3 liter. En annen mulighet jeg har lurt på er 328, altså 2.8 literen. Er dette mye jobb, vanskelig? Er det eventuelt like dyrt å sette bort bilen til folk som tar på seg slike jobber for å få en 2.8 liter som det er å sette i en M3 motor? Det er liksom samme jobb om du skal sette inn 3liter eller en 2.8liter så jeg hadde helt klart valgt en 3liter. 3liter er jo også million ganger så morsomt som 2.8liter.. Skulle du gått for 2.8liter hadde jeg heller kjøpt en 328i som nok er mye billigere og bedre enn å bygge om 320->328. han tar ca 20 for hele jobben. Montere inn ny motor,hjerne,ledningsnett, gir,drivverk,understell osv..såfremt du stiller med alle deler
Joan E36 Skrevet Mars 27, 2009 Forfatter Skrevet Mars 27, 2009 Ja, blir jo samme jobben Hahaha Nå lo jeg litt av meg selv.. er ikke skarpeste kniven i skuffen se Ja, da er det jo mye bedre å kjøpe en 3 liter. Det er bare det å finne en billig M3 i sverige eller noe slikt. Men bør jo ikke tenke på det enda, skal jo uansett ikke bli gjort noe før neste vinter, så har god tid til å tenke på, men tanken slo meg helt plutselig at det hadde vært sinnsykt gøy å ha en "M3" i en alder av 19 år. Bare få spart litt mer penger og ta opp studielån til neste år på skolen(får 35.000kr ved å ta studielån på 95.000) så da er det jo 35.000 rett i lomma der, pluss at far og jeg har startet bedrift sammen nå, så håper jo det kan bli litt penger der. Men om drømmen faktisk skulle gå i oppfyllelse, kan jeg kontakte deg og få nummeret til han du kjenner å få alt gjort eventuelt? Takker masse for hjelpen så langt 50-60 for en bil + 20 for montering, det skal jo egentlig gå. Må bare se om jeg har råd til å prioritere i de baner til vinteren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå